Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hadeland mfk på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Steike, hva skjede med Slicken da? Film av det?
    Regner med at den blir fikset.. ?

    Joda, EF Extraen fløy egentlig som jeg hadde forventet, så den innfridde absolutt. Fin sak! Takker for hyggelige kommentarer. Følte meg relativt kjapt greit trygg på den, så da ble det litt mer flyging enn rundt i ring. Tok ingen sjangser med den, selv om det kanskje kunne se litt herjete ut for en maidenflight. hehe..

    Det som er fint med den, er at den oppførte seg som en større maskin enn det den egentlig er, så da blir den fort mer "relevant" å fly i forhold til f.ex. Sbachen min, som ikke er helt ulik i enkelte manøvre "rolling harrier/KE" - i mine øyne. Tracker knallbra, samt er fin og relativt snill.

    Flyr den med et 6s oppsett, som gjør at jeg må ha batteriene så langt bak det overhodet er mulig å få dem. De ligger da intill vingerøret, og da havner CG på bakre del av vingerør - noe som passet min type flyging glimrende.

    Er det noe negativt å si om den, så må det være at den kan føles litt tung og mindre responsiv å komme seg ut av noen 3D øvelser. Samt, kinagjengen som har trekt disse legger ikke på noe ekstra trekk i kanter for å si det sånn - vær forsiktig med å etterstramme trekk med føner. Spesiellt på bakre stab. Trust me, I know. /&!%"!/!€"!%" Pass også på å kutte vekk litt materiale ved festet til stab, da noen tapper som ligger igjen i festet stopper opp høyderor før det har nådd fulle utslag. Måtte til med tapetkniven for å få de siste 15gradene. Samt, jeg kjørte Affa`s "og sikkert andres" metode på å feste hjulkåpene, med en ekstra treskrue inn i kåpen. Gjør man ikke dette, tipper jeg de kommer til å vri seg ganske fort.. Og jo, vingerøret satt bom fast når det skulle demonteres på isen - dette kan nok med fordel pusses lett på, slik at man slipper å knuse sheetingen i vingen. Igjen, I know.

    Vel, gleder meg til å få testet den mer. EF står definitivt et par hakk høyere opp på lista mi i fremtiden, slik det ligger ann nå..
    Last edited by alflovvold; 23-01-11, 18:30.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Godt at du likte den. Du får si ifra når du skal ha den grommeste av alle EF sine elektromodeller, 2 meteren. Min står strøken til salgs. Flyr best på 10S

      Har blitt for mye elektro og flyr nå på 6S og 12S så blir vanskelig å ha kontroll på alle batterier....

      Maiden:
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • Ang slick'n så strakk jeg strikken for langt en halv-meter over bakken. Det kan være et problem med velflygende modeller

        Her har vi en liten snutt av Trond og noen andre fra klubben.

        Comment


        • Ser ut som om dere har kost dere skikkelig) mange fine el modeller ser j! Den slckn kan vel fikses.

          Sent from my Galaxy S using Tapatalk
          All you need is love

          Comment


          • Kjempefint på isen idag ja. Burde egentlig vært der hver dag, i sånt vær Kommer en film til litt senere, tar litt tid å laste den opp. Je trenger bære breibænd...
            Trond Winger, søndagsflyger

            EG MX2 106"
            Ultimate 71"/DLE55
            GB Yak55 2.2M/DLE55

            Comment


            • En til fra idag..


              Trond Winger, søndagsflyger

              EG MX2 106"
              Ultimate 71"/DLE55
              GB Yak55 2.2M/DLE55

              Comment


              • Affa - jepp, så den! Frister veldig, dog har allerede en 2.2m som flyr knallbra, som egentlig blir brukt altfor lite. Bensin riktignok, men ettersom jeg ikke har noen passende batterier blir det fort dyrt med en el-modell i den størrelsen. Men den ser knallfin ut..
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Moddes enkelt til bensin..
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • bra film. men ser ut som dere har noen som følger med dere.. 1.20 ut i filmen
                    Attached Files
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • Originally posted by GTI20 View Post
                      bra film. men ser ut som dere har noen som følger med dere.. 1.20 ut i filmen
                      jaggu. er nok noen som passer på den gjengen. høyt der oppe.
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment


                      • ser ikke ut at det hjelper noe, detter ned som fluer der oppe, haha
                        Rune Borgersen

                        Comment


                        • ha ha, ja men husk at selv om den slick'n min som nå er vrak har flydd mer på de få månedene jeg har hatt den enn andre flyr på et år Vi tar i litt her..............

                          Nå er det 2 nye hærje-modeller på tur i tillegg til 70'' slick'n som er klar til søndag kanskje, så ikke f... om vi gir oss.
                          Kanskje jeg ikke kan å fly????????????? Det har jeg ikke tenkt på

                          Comment


                          • du kan nok fly det er det ingen tvil om.. heller hvor mye du pusher lucken. hehe
                            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                            carl goldberg ultimate
                            DJI S900
                            piper pawnie el kjærre


                            Futaba 14SG
                            diverse epp tjafs
                            Per-Egil Furuseth

                            Comment


                            • du kan det med å tøye grenser anders, å fly kan du,stå på, jeg tar gjerne en tur opp til dere.
                              Rune Borgersen

                              Comment


                              • Problemet er at jeg ikke skjønner når jeg skal gi meg.................

                                Comment

                                Working...
                                X