Steike, hva skjede med Slicken da? Film av det?
Regner med at den blir fikset.. ?
Joda, EF Extraen fløy egentlig som jeg hadde forventet, så den innfridde absolutt. Fin sak! Takker for hyggelige kommentarer. Følte meg relativt kjapt greit trygg på den, så da ble det litt mer flyging enn rundt i ring. Tok ingen sjangser med den, selv om det kanskje kunne se litt herjete ut for en maidenflight. hehe..
Det som er fint med den, er at den oppførte seg som en større maskin enn det den egentlig er, så da blir den fort mer "relevant" å fly i forhold til f.ex. Sbachen min, som ikke er helt ulik i enkelte manøvre "rolling harrier/KE" - i mine øyne. Tracker knallbra, samt er fin og relativt snill.
Flyr den med et 6s oppsett, som gjør at jeg må ha batteriene så langt bak det overhodet er mulig å få dem. De ligger da intill vingerøret, og da havner CG på bakre del av vingerør - noe som passet min type flyging glimrende.
Er det noe negativt å si om den, så må det være at den kan føles litt tung og mindre responsiv å komme seg ut av noen 3D øvelser. Samt, kinagjengen som har trekt disse legger ikke på noe ekstra trekk i kanter for å si det sånn - vær forsiktig med å etterstramme trekk med føner. Spesiellt på bakre stab. Trust me, I know. /&!%"!/!€"!%" Pass også på å kutte vekk litt materiale ved festet til stab, da noen tapper som ligger igjen i festet stopper opp høyderor før det har nådd fulle utslag. Måtte til med tapetkniven for å få de siste 15gradene. Samt, jeg kjørte Affa`s "og sikkert andres" metode på å feste hjulkåpene, med en ekstra treskrue inn i kåpen. Gjør man ikke dette, tipper jeg de kommer til å vri seg ganske fort.. Og jo, vingerøret satt bom fast når det skulle demonteres på isen - dette kan nok med fordel pusses lett på, slik at man slipper å knuse sheetingen i vingen. Igjen, I know.
Vel, gleder meg til å få testet den mer. EF står definitivt et par hakk høyere opp på lista mi i fremtiden, slik det ligger ann nå..
Regner med at den blir fikset.. ?
Joda, EF Extraen fløy egentlig som jeg hadde forventet, så den innfridde absolutt. Fin sak! Takker for hyggelige kommentarer. Følte meg relativt kjapt greit trygg på den, så da ble det litt mer flyging enn rundt i ring. Tok ingen sjangser med den, selv om det kanskje kunne se litt herjete ut for en maidenflight. hehe..
Det som er fint med den, er at den oppførte seg som en større maskin enn det den egentlig er, så da blir den fort mer "relevant" å fly i forhold til f.ex. Sbachen min, som ikke er helt ulik i enkelte manøvre "rolling harrier/KE" - i mine øyne. Tracker knallbra, samt er fin og relativt snill.
Flyr den med et 6s oppsett, som gjør at jeg må ha batteriene så langt bak det overhodet er mulig å få dem. De ligger da intill vingerøret, og da havner CG på bakre del av vingerør - noe som passet min type flyging glimrende.
Er det noe negativt å si om den, så må det være at den kan føles litt tung og mindre responsiv å komme seg ut av noen 3D øvelser. Samt, kinagjengen som har trekt disse legger ikke på noe ekstra trekk i kanter for å si det sånn - vær forsiktig med å etterstramme trekk med føner. Spesiellt på bakre stab. Trust me, I know. /&!%"!/!€"!%" Pass også på å kutte vekk litt materiale ved festet til stab, da noen tapper som ligger igjen i festet stopper opp høyderor før det har nådd fulle utslag. Måtte til med tapetkniven for å få de siste 15gradene. Samt, jeg kjørte Affa`s "og sikkert andres" metode på å feste hjulkåpene, med en ekstra treskrue inn i kåpen. Gjør man ikke dette, tipper jeg de kommer til å vri seg ganske fort.. Og jo, vingerøret satt bom fast når det skulle demonteres på isen - dette kan nok med fordel pusses lett på, slik at man slipper å knuse sheetingen i vingen. Igjen, I know.
Vel, gleder meg til å få testet den mer. EF står definitivt et par hakk høyere opp på lista mi i fremtiden, slik det ligger ann nå..
Comment