Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellflyhotellet - Domaine du Planet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellflyhotellet - Domaine du Planet

    Domaine du Planet - En oase midt ute i ødemarka.

    Tidligere denne uka postet jeg en tråd her på forumet for å høre for å høre hvilke plasser rundt Nice - Marseielles i sør-Frankrike jeg burde besøke. Jeg fikk vite om Domaine du Planet, og satte umiddelbart igang for å sjekke ut om det fantes noen mulighet for meg å komme meg dit. I og med at jeg ikke kjører bil så måtte jeg komme meg dit på en annen måte. Jeg snakker ikke fransk så var det ikke aktuelt å prøve seg på kompliserte bussruter ut i bushen så jeg la det hele litt på is.

    I forgårs postet jeg en veggmelding på facebooksiden til "CEMA" for å spørre om det fantes andre transportmetoder. Jeg fikk igår melding fra en franskmann som var faren til en av de aktive pilotene der ute, og han fortalte at jeg kunne sitte på med dem. Jeg takket ja til tilbudet og klokken 08:30 idag møtte jeg han i utkanten av NICE for å bli med til modellflyparadiset.


    Når jeg etter 2 timer i bil kom frem ble jeg faktisk ganske imponert. Det var 200*16 meter asfaltert stripe, depo med tak over, kiosk, og et !eget vann! (for å hovre over)

    Når jeg fortalte sjefen at jeg hadde tenkt å legge ut bilder på forumet ble han med en gang ganske giret på at jeg måtte ta bilde av selve hotellet, og alle fasilitetene. God reklame selvfølgelig Jeg fikk desverre ikke tatt bilder av rommene siden de alle var fullbooket. Rommene er alt i fra rom med fellesbad og kjøkken til 30 euro per natt, til luksussuiter som koster opp mot 190 euro natta. Det er basseng, dampbad, sauna, jacuzzi, massasjestol, treningsrom, tennisbane, osv... Dette er et hotell du uten problem kan ta hele familien med på!

    Her er 52 av de 700 bildene jeg tok.

    BILDER HER

    Last edited by JayBee; 17-08-12, 14:28.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

  • #2
    Uff.. Det så kjedelig ut...

    Fikk du flydd noe da?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Nei jeg fikk desverre ikke flydd. Fikk tilbud fra Kim Mortensen (rcexplorer) om å låne et av flyene han har i sin privarte garasje på planet, men det var flystopp pga. konkuranse. Hadde ikke fly med meg selv.

      Men fy faen! Det var helt fabelaktig der! Og så billig! 30 euro per natt!!!!! Jeg har allerede planlagt en liten uke ferie enten i vinter, eller neste høst. Noen flere som skal?
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • #4
        Var det noen slike jævla klesbutikker i nærheten slik at en kan få med kjerringa på en tur dit?

        Comment


        • #5
          ...og skobutikker...

          Har du noen bilder av det ikke-flyrelaterte, basseng osv. slik at familien kan se at det går an å være der selv om en ikke flyr?

          Sendt med Tapatalk
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment


          • #6
            Det er bilder på nettsiden til Domaine du Planet Domaine du Planet, vacances aeromodelisme, école de pilotage, stage pilotage avion helico jet VGM en - Home
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • #7
              Her er bilder av rommene Domaine du Planet, vacances aeromodelisme, école de pilotage, stage pilotage avion helico jet VGM en - Photo gallery - Rooms
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • #8
                Originally posted by E&E View Post
                ...og skobutikker...

                Har du noen bilder av det ikke-flyrelaterte, basseng osv. slik at familien kan se at det går an å være der selv om en ikke flyr?

                Sendt med Tapatalk

                Dette må du vise kjærringa: Domaine du Planet, vacances aeromodelisme, école de pilotage, stage pilotage avion helico jet VGM en - Holidays - Swimming pool, tennis, Jacuzzi

                Det er under 2 timer på motorvei til Nice og cannes, og fra Nice er det noen minutter til Monacco.

                Det er under 1 time i bil til Marseielles fra hotellet.
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #9
                  Det så jo bra ut det der. Kanskje det kommer med i neste års ferieplanlegging ja.
                  Olav Moe

                  -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                  Innholdet i min hangar, sånn ca

                  Comment


                  • #10
                    For første gang på 18 år skal jeg ikke på Elgjakt i år så dette kan kansje være et alternativ til høsten.

                    Comment


                    • #11
                      Hvis det kan være til overtalelseshjelp for evt kunstinteresserte damer, så ligger CEMA midt i området der Paul Cézanne, Vincent Van Gogh og Paul Gauguin og mange flere holdt på før og etter århundreskiftet. Atelieret til Cézanne er museum og ligger rett utenfor Aix-en-Provence. Solsikke-åkrene til Van Gogh, vel, det er sånn det ser ut der nede. Det kan da ikke være så forbanna vanskelig å overtale en dame til å bli med til Provence?
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        Det er skandinaviske uker i februar-mars på Domaine du Planet. Skal sjekke nøyaktig når. Mulig det blir en tur om jeg har råd
                        Jon-Brage Hoel Andorsen
                        -------------------------------------------------------------------------
                        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                        Alt flyr bare du har nok motor!

                        Comment


                        • #13
                          AI CARAMBA! Dette så jo bare drit fett ut! hehehehe...

                          jeg reiser til NICE neste onsdag, og et besøk hit MÅ jeg jo nesten prøve å få til
                          * Align T-rex 700 * 3DHS EXTRA 300 87" * 3DHS OSIRIS 62" * 3DHS 74" Edge 540 * ParkZone F-27Q Stryker *

                          Spektrum DX8

                          Comment

                          Working...
                          X