Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Gripen i skala 1:7 - Deadstick landing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix Gripen i skala 1:7 - Deadstick landing

    Min gode venn Kjell-Åke flyr her med sin Phoenix Gripen med skala på 1:7 og med en Kingtech K45-turbin. Flyvekten er 4,7kg så en liten, men veldig fin jetmodell dette. Dessverre fikk han en motorstopp på denne flyturen, men som dere ser så gjør Kjell-Åke en perfekt "Deadstick landing" og modellen stopper omtrent 1m fra meg etter landing.
    Abonner gjerne på Youtube-kanalen min slik at du ikke går glipp av noen videoer. ......

    Håper dere liker videoen.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang
    -----------------------------
    Bj's Modellflyg website
    Bj's Modellflyg Youtube Kanal

    Flyger el og metanol fly og fløyet siden tidlig på 80-talletfor tilfellet har jeg ca 20 fly hangar, alt fra 50 cm til 250 cm. Vil bli veldig glad hvis du vill abonnere på min Youtube Kanal normalt laster jeg opp flere Videoer hver måned sommer som vinter.

  • #2
    Bra reddet inn det der. Ser ut som denne fungerer veldig bra med turbin
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      nice save ja! Tom for fuel?
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Snart ferdig med samme modell med en kolibri T-45(kjøpt av Kjell Åke ) snakket en del med Kjell Åke og den skal fungere veldig bra med turbin. Men kan være litt vanskelig å se i lufta. Blir vel maiden på mjøsisen utpå vinteren tenker jeg. og hvis den overlever så blir det vel warbirdweekend i Trondheim til sommeren
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian View Post
          nice save ja! Tom for fuel?
          Nope. hadde hadde en feil med en slange viste det seg om jeg ikke husker helt feil.
          Mvh
          Bjarne Kvilvang
          -----------------------------
          Bj's Modellflyg website
          Bj's Modellflyg Youtube Kanal

          Flyger el og metanol fly og fløyet siden tidlig på 80-talletfor tilfellet har jeg ca 20 fly hangar, alt fra 50 cm til 250 cm. Vil bli veldig glad hvis du vill abonnere på min Youtube Kanal normalt laster jeg opp flere Videoer hver måned sommer som vinter.

          Comment


          • #6
            Men er den i skala 1/7? Trodde den var mindre
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lars N View Post
              Men er den i skala 1/7? Trodde den var mindre
              Jepp denne er i skala 1:7
              Mvh
              Bjarne Kvilvang
              -----------------------------
              Bj's Modellflyg website
              Bj's Modellflyg Youtube Kanal

              Flyger el og metanol fly og fløyet siden tidlig på 80-talletfor tilfellet har jeg ca 20 fly hangar, alt fra 50 cm til 250 cm. Vil bli veldig glad hvis du vill abonnere på min Youtube Kanal normalt laster jeg opp flere Videoer hver måned sommer som vinter.

              Comment


              • #8
                i følge phoenix er den 1:7. og det stemmer vel hvis man regenr vingespenn. men i følge kropslengde er den vel nærmere 1:9 da phoenix har forstørret vingene litt
                har hatt flere samtaler med Kjell Åke om denne. det er samme fly som jeg har lagt ut en del om i denne tråden Phoenix Model JAS Gripen 1/7 EDF - (MFN) ModellflyNytt.no

                Han fløy den først med den kolibri t-45 som jeg har nå. hadde vel noen deadstick da også mener jeg å huske. også satte han inn Kingtech k45 og solgte kolibrien til meg. Han hadde vel egentlig tenkt å teste ut den nye xicoy x45 turbinen. men var vist litt lang leveringstid på den.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X