Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ladere + balanserer til +6s Lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ladere + balanserer til +6s Lipo

    Jeg skal handle lader, batteri og balanserer.
    Batteriet jeg har bestemt meg for er EVO20 FlightPower 6s3700mah.
    Til det trenger jeg egnet lader og balanserer + kabler.

    Har to alternativer:

    Elefun:
    Hyperion EOS 1210i 12S 10A Charger + EOS LBA10 Balance Charge Adapter 2S~6S 10A Max

    Griffin eller Technoflight (evnt. andre leverandører)
    Schulze Chamaleon Charger 6-330 + V-BALANCER fra FP
    Er det noe vits i å velge RS utgaven av laderen, den med datatilkobling? Det blir liksom 500kr ekstra. Blir dyrt nok som det er dette her...
    Skal jeg ha HightRate kabel/kontakter til batteriet eller Classic?

    Synspunkter?

    Noen som vet om det er mulig å få tak i dette billigere andre steder?

    Bestillinga skal sendes før 09:00 i mårra så raske svar mottas med takk!
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Så lenge batteriet er nytt (noe vi får forutsette...) så er det utrustet med high-rate kontakt og du skal ha ditto kabel/overgang til balanceren. For øvrig er alle nødvendige overganger av type high-rate inkludert med V-balancer enhetene.

    (PS: Dette var ikke salg - men fakta-opplysninger....

    mvh
    Jørgen Dahl
    Last edited by TFlight; 04-02-07, 18:46.
    Jørgen Dahl
    Innehaver av www.technoflight.no
    fra 2006 til 2008...

    Comment


    • #3
      Ok, takk for infoen

      Da gjenstår det at noen kommer med noen velvalgte ord vedrørende hva jeg bør handle av lader

      I utgangspunktet står som sagt valget mellom hyperionladeren og den enkleste utgaven av schulze laderen
      må selvfølgelig ha mulighet til å lade nimh ol. Regner med at det ikke er noe problem på noen av de

      (mangler bla punktum på tastaturet, sorry hehe)
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Originally posted by esmel

        Hyperion EOS 1210i 12S 10A Charger + EOS LBA10 Balance Charge Adapter 2S~6S 10A Max


        Noen som vet om det er mulig å få tak i dette billigere andre steder?
        Bestilte EOS 1210i + 2 stk LBA10 + link og datakabel fra All e RC | Your Hyperion Headquarters and No. 1 Electric RC Source.
        Kom på 1585,- m/frakt. M.v.a. kommer i tillegg.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Da er det vel egentlig ikke så veldig mye å spare, men takk for linken...klikk klikk
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Sjekk Robbe Power Peak Fun. Kanonlader, og da i sammenheng med V-Balance.

            Siden finnes ikke

            Comment


            • #7
              Schulse har jo overbevist mange de seneste årene. Deriblant meg, som ikke finner så mye å klage på. Der er dog visse knep for å lade single NiXX-celler.
              Bruksanvisningen er stor og dårlig, men hvis noen som kan viser deg det viktigste kan du plutselig "alt". Overbevisende kvalitet i mine øyne, og jeg er kvalitetsfrik. Et bra fundament for ladestasjonen hjemme uansett. Og med et Graupner 20A powersupply til takler du ganske store celler.

              Behov for dataporten? Tja, hvis du skal teste mye så kanskje. Hvis du bare skal lade og fly blir den en bortkastet gimmick.
              Som så mange andre ladere er der iblant problemer med deteksjon av fulle NiMH, men jeg lader dem på NiCd-program for å få deteksjon.

              Da jeg kjøpte V-Balance var der med noen kabler, men husker ikke i forbifarta hvilke. Kan selvsagt sjekkes. Lurer på om jeg har for 3S, 4S og 5S... Holder du deg til en god lader (samme hvilken) og handler kun FlightPower og bruker V-Balance kan man håpe at den standarden består fra produsenten noen måneder framover Det er i alle fall det jeg skal gjøre ei stund nå.
              En fordel var det med V-Balance: der var passende plugger på hovedkablene så man slipper å lodde på nye saker.

              Jeg handlet en Schulse 6-330d fra El-Fly i Danmark, og etter frakt og moms ble den dyrere enn fra Griffin
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Hva med nye Robbe Infinity III. Har den her hjemme og tester den og den ser ut til å gjøre en god jobb. Menyene har blitt meget bra og det samme har ogsp brukerveiledningen.
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Blei schulze på meg, med dataport
                  Batteri, V-balance og kabel til 6s er bestilt, så nå er det bare å lene seg tilbake og gjøre klart farkosten så langt det lar seg gjøre før batteriet er på plass hehe
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment

                  Working...
                  X