Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flight power lipo grrr

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Propepperell
    replied
    Ja, samme ladere. Tenkte bare høre med Ken om han visste noe mer, men må vel bare bytte lader...

Leave a comment:

• flarssen
    replied
    Originally posted by Propepperell
    Siden vi diskuterer V-balance...
    Ken;
    Jeg kjøpte denne da den var helt fersk fra hylla men sliter litt med den. Ofte har jeg lade tider på 2-3h. Søkte en del på nettet men ble ikke særlig mye klokere. Vet du noe om hvorfor det kan være slik?
    Lader kun EVO20 batterier med denne.

Peter
    Fortsatt samme laderen?
    Ladetid med balanserer? - (MFN) ModellflyNytt.no

Leave a comment:

• esmel
    replied
    schultze laderen min hender det også at prøver å bruke lang tid på å gjøre seg ferdig. Har ikke prøvd å lade lipo med den uten balansereren enda så jeg vet ikke om det er den som gjør det. Da står den bare å lader på 10-20mah. Det har ikke skjedd så mange gangenemen jeg innbiller meg at det kanskje har vært når jeg har ladet ute og det har vært litt kjølig.

Mener det står i manualen til laderen at den under enkelte forhold aldri vil gå ned på 0mAh ladestrøm. Stemmer dette mon tro?(har ikke manualen lett tilgjengelig).

Leave a comment:

• Celtic-Griffin
    replied
    Yes Petter I think I would first look to your charger. If you have one of the very first V-Balancers there may be a fault here but as I said check your charger first (try another one).

Leave a comment:

• esmel
    replied
    Hva slags lader benytter du?

Leave a comment:

• Propepperell
    replied
    Siden vi diskuterer V-balance...
    Ken;
    Jeg kjøpte denne da den var helt fersk fra hylla men sliter litt med den. Ofte har jeg lade tider på 2-3h. Søkte en del på nettet men ble ikke særlig mye klokere. Vet du noe om hvorfor det kan være slik?
    Lader kun EVO20 batterier med denne.

Peter

Leave a comment:

• EL-Corazon
    replied
    hm. ja har fp- hexatron-polyquest og noen jemmesnekkra pakker(med fp kontakter for enkelt hets skyll)

Leave a comment:

• elektrodude
    replied
    Originally posted by flarssen
    Lag deg en slik som på bildet. Passer på det meste, untatt Flight-/Thunderpower.
    HAHAHA da må eg lage meg en slik

Leave a comment:

• elektrodude
    replied
    Originally posted by EL-Corazon
    begynnerå få ørten balanse plugger selv på min orbit balanserer. monterte den siste i dag..må snart ha koplings skap i størrelse med e-verket for og holde tritt..
    JA ikke sant.Det er samme leksa om igjen og om igjen.Når man tror man har kontrollen og fått laget seg eit system og har orden i sakene,så kommer det noe nytt som man bare MÅ ha.Så bare baller det på seg til man holder på å drukne i utstyr i alle slags former og versjoner.Har drevet med rc i 30 år og man går på samme blemma gang på gang.Men det er vel dette man liker når man kjenner skikkelig etter
    Er bare litt irriterende i overgangs fasen

Leave a comment:

• flarssen
    replied
    Originally posted by EL-Corazon
    begynnerå få ørten balanse plugger selv på min orbit balanserer. monterte den siste i dag..må snart ha koplings skap i størrelse med e-verket for og holde tritt..
    Lag deg en slik som på bildet. Passer på det meste, untatt Flight-/Thunderpower.
    Attached Files

Leave a comment:

• Celtic-Griffin
    replied
    [QUOTE=elektrodude]
    Ser ikke att den nye koblingen skal vere noe technologisk bedre en den eg har på noen måter.[UN-QUOTE]

The highrate charge through safety function requires that the New Formulation balance contact is in place and besides it is in itself mechanically much more robust.

Klarer ikke å se den store forskjellen her på disse kontaktene.Ledningene har samme kvadrat."pinnene" i kontakten på andre generasjon er 0.5mm i firkant,og i tredje generasjon 0.7mm
    Det er litt kraftigere plast i kontaktene på tredje generasjonen,men hva hjelper det på ladinga da?
    Nei synest dette er bare tullete eg da.
    Read the literature - life is too short to discuss just for discussions sake - I answered your question I even offered you a free solution - if my answer has not satisfied you feel free to seek a second opinion.
    Last edited by Celtic-Griffin; 10-03-07, 21:00.

Leave a comment:

• EL-Corazon
    replied

Leave a comment:

• elektrodude
    replied
    Originally posted by Heliman
    Hva med 10 s flightpowerpakker? Hvordan balansere de?
    Da gjør du bare slik
    Attached Files

Leave a comment:

• Heliman
    replied
    Originally posted by Celtic-Griffin
    When the New Formulation packs where released late last year FlightPower and Griffin announced on this forum that adaptor leads for the old style EVO 20 packs were on issue free just for the asking - if you still require an adaptor feel free to identify that which you need on the FlightPower website and contact me - it always pays to ask before you howl.....

Vil det si at jeg kan sende deg en pm eller mail for å få en overgang fra mine 2.gen(staybalance) 6s lipo'er til den nye v-balanceuniten?

Det ville vært lækkert ettersom jeg har seks store 6s lipobatterier med staybalance plugg, og bare ett med v-balance...

Hva med 10 s flightpowerpakker? Hvordan balansere de?

Leave a comment:

• elektrodude
    replied
    [QUOTE] Ser ikke att den nye koblingen skal vere noe technologisk bedre en den eg har på noen måter.[UN-QUOTE]

The highrate charge through safety function requires that the New Formulation balance contact is in place and besides it is in itself mechanically much more robust.

Klarer ikke å se den store forskjellen her på disse kontaktene.Ledningene har samme kvadrat."pinnene" i kontakten på andre generasjon er 0.5mm i firkant,og i tredje generasjon 0.7mm
    Det er litt kraftigere plast i kontaktene på tredje generasjonen,men hva hjelper det på ladinga da?
    Nei synest dette er bare tullete eg da.
    Attached Files

Leave a comment:

Working...
X