Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schulze 6.330d. Får ikke utgang2 til å funke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schulze 6.330d. Får ikke utgang2 til å funke

    Har nå fått ny schulze lader og prøver å få ladet to Lipo samtidig. Lest bruksmanualen fram og tilbake uten hell. Har klart å programmere utgang 2 slik at jeg får følgende på display: 2€3Lipo.1A. Kopler så på utgang 2 og den starter å lade. Kopler så på utagang 1 slik at den også starter. Problemet er at utgang 2 stopper når jeg kopler på utgang 1. Skjer det samme i motsatt rekefølge..

    Hjelp mottas med STOR takk
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

  • #2
    Originally posted by retlaw
    Har nå fått ny schulze lader og prøver å få ladet to Lipo samtidig. Lest bruksmanualen fram og tilbake uten hell. Har klart å programmere utgang 2 slik at jeg får følgende på display: 2€3Lipo.1A. Kopler så på utgang 2 og den starter å lade. Kopler så på utagang 1 slik at den også starter. Problemet er at utgang 2 stopper når jeg kopler på utgang 1. Skjer det samme i motsatt rekefølge..

    Hjelp mottas med STOR takk
    Det kan være at inn spenningen til laderen er for lav og du har ikke 1amp på ut gang 2 men 0,1amp den greier maks 0,3amp på utgang 2.
    Har akkurat fått meg en slik lader selv å det står i manualen viss du ser godt etter at den greier maks 0,3amp på ut 2. Akkurat nok til å lade et 3s1p300mAp på 1c.
    Det skal være en bra kvalitet på Schulze laderen og du finner ikke så mange ladere til den prisen som kan ladde så mange seller lipo på utgang 1.
    Amund Gårdhammer
    www.ringerikemfk.com

    Comment


    • #3
      Har powersupply på 20A 13.8V. Når jeg starter laderen med +knappen nede, og kommer til Lipo 3celler programet kan jeg bare velge mellom 1,2 eller 3 A. Står i manualen 1A=100mA i punkt 9.2 8. Spiller det noe rolle i hvilken rekkefølge jeg kopler batteriene i??.. Ryktene sier at du har 16 Lipo i kofferten så du er vel den narmeste eksperten på schulze jeg veit om
      Last edited by retlaw; 04-04-07, 20:35.
      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

      walter@retlaw.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by retlaw
        Har powersupply på 20A 13.8V. Når jeg starter laderen med +knappen nede, og kommer til Lipo 3celler programet kan jeg bare velge mellom 1,2 eller 3 A. Står i manualen 1A=100mA i punkt 9.2 8. Spiller det noe rolle i hvilken rekkefølge jeg kopler batteriene i??.. Ryktene sier at du har 16 Lipo i kofferten så du er vel den narmeste eksperten på schulze jeg veit om
        Jeg er ikke noe ekspert på den laderen enda vis det var meg du siktet til Kjøpte den på Søndag. Har ikke 16 men 15 lipo batterier nå.
        Jeg prøvde utgang 1 og 2 og den virka på min men jeg hadde inn speningen på 13,9v
        Men osen batteri skal du ladde på utgang 2 ?
        Det må være andre her på forumet som kan denne laderen bedre en meg.
        1A=100mAp som er 0,1amp så den utgangen er nesten til ingen nytte kan ladde batterie til mini Swiften på 300mAh på 1C.
        Amund Gårdhammer
        www.ringerikemfk.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by retlaw
          Når jeg starter laderen med +knappen nede, og kommer til Lipo 3celler programet kan jeg bare velge mellom 1,2 eller 3 A. Står i manualen 1A=100mA i punkt 9.2 8.
          En liten feiltolkning i så fall. Manualen sier .1A som tilsvarer 0.1A. Riktig som Amund påpeker: 0.3A er maks på utgang 2. Manualen (og displayet) angir alternativene slik:

          100 mA = ".1A"
          200 mA = ".2A"
          332 mA = ".3A"



          mvh
          Jørgen Dahl
          TechnoFlight
          Jørgen Dahl
          Innehaver av www.technoflight.no
          fra 2006 til 2008...

          Comment


          • #6
            Fant feilen.. Brent sikring på balanserer.
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

            walter@retlaw.no

            Comment

            Working...
            X