Announcement

Collapse
No announcement yet.

HobbyKing skal få prisen ned til $6,99 på 3S 2200 mAh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HobbyKing skal få prisen ned til $6,99 på 3S 2200 mAh

    http://www.hobbyking.com/hobbycity/f...f74e46ed6z67c1
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Access Denied

    Comment


    • #3
      Slikt må jo gå ut over kvalitet - og da igjen sikkerhet(?). Jeg tror ikke jeg ville kjøpt et slikt et til knappe 50kr - men jeg er vel generelt litt paranoid når det gjelder lipo!
      Stolt eier av;
      CNC Fres

      Comment


      • #4
        Synsing og føleri kan de med lilla skjerf ta seg av. Med mindre det dukker opp hard facts på at HobbyCity-batteriene er dårlige eller farlige, så kommer jeg aldri til å kjøpe overprisede batterier i Norge (eller USA for den saks skyld)!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          For de som ikke klarte å få opp linken, så gikk det ut på at de overtok eierskapet av fabrikken fra 30% til hele 100%, og dermed unngikk et mellomledd så vidt jeg forsto. Det skal vel ikke gå utover noen kvalitet av den grunn.

          As some of you may already know, hexTronik Limited employs staff and owns a production line within a lipoly factory here in China. However, within the next 3 months hexTronik may be increasing it's 30% stake in the plant to 100% complete ownership. This means, we will be able to bring an even lower price to the hobby battery market. Bringing such products as the TURNIGY 2200mAh 3S pack to as low as $6.99 (currently $9.99).
          All while improving quality and fine tuning production techniques specific to the R/C battery market. This will improve lead times and ultimately lead to a fresher battery by reducing to-market production times.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            Originally posted by jotto View Post
            Synsing og føleri kan de med lilla skjerf ta seg av. Med mindre det dukker opp hard facts på at HobbyCity-batteriene er dårlige eller farlige, så kommer jeg aldri til å kjøpe overprisede batterier i Norge (eller USA for den saks skyld)!
            Når de koster en 50-lapp er det jo bare å kjøpe et par stykker å teste hva de er gode for.. Personlig er jeg skeptisk til det motsatte er bevist.. Kanskje det er noen her med inngående kjennskap til Lipo som kan forklare hva som skiller gode og dårlige pakker?
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Brumm View Post
              Kanskje det er noen her med inngående kjennskap til Lipo som kan forklare hva som skiller gode og dårlige pakker?
              Kvaliteten på materialet i Anode, Katode og kjemien i polymer elektrolytten.

              I tillegg kommer selvfølgelig kvalitet på de mekaniske komponentene (kabel, sammenkobling print, lepper osv.)
              Last edited by Quadrocopter; 12-02-10, 09:20.

              Comment


              • #8
                har flydd med mine zippy og turnigy 2200 batterier i lang tid. har hatt dem siden sist sommert vertfall, har aldrig hatt noe problem med di.

                di gir meg fortsatt 6, 7 minutter frisk og god flytid på 450 heli og kapasitet brukt er nøyaktig den samme etter hver tur. stabile og god 20c pakker.
                og man får jo dem i 35 og 40c om noen vil ha mer power.
                og billigere lipo får man aldrig. har heller aldrig hørt om ett turnigy eller batteri fra HC som har gått i flammer grunnet kvalitet på batteriet. alle batterier kan gå i lufta ved feilaktig bruk.
                MvH Marius Leirdal

                Comment


                • #9
                  er vel china alle batterier kommer fra. om det er en china mann eller dame, eller en amerikaner i hvite tennis sokker som har laget lipo batteriene så trenger det ikke være noe forskjell i det hele tatt
                  Har aldri brukt noe annet enn china batterier .
                  Min Hjemmeside..

                  http://sveininge.iflogg.com

                  Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                  Comment


                  • #10
                    Brukte tideligere bare batterier som kostet skjorta.Men har dei 2 siste åra brukt hobbycity batterier. Er litt mer skeptisk til kinabatteria da eg har opplevd att ledninger rett og slett faller av.Spesielt ledningene til balancepluggen løsner en etter en. Så eg har 3 pakker nå som eg har klippet bort balansepluggen og sikret dei ledningene som er igjen,men har 40 andre pakker som er helt ok.
                    Så eg bruker, og kommer fortsatt til å bruke kina batterier,det er bare å følge litt med og vere snill med disse, så er det ikke noe stort problem. Har aldri opplevd att batteria har gått opp i røyk uten grunn vertfall.
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg vil alltid være skeptiske til lipobatterier, uansett produsent! Men når man presser prisen så til de grader slik man snakker om nå, MÅ det gå ut over et eller annet - MED MINDRE alle/mange produsenter faktisk produserer batterier i dette området av produksjonskostnader (~50 kr per batteri i denne størrelsen)
                      Stolt eier av;
                      CNC Fres

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by vaffel View Post
                        Jeg vil alltid være skeptiske til lipobatterier, uansett produsent! Men når man presser prisen så til de grader slik man snakker om nå, MÅ det gå ut over et eller annet - MED MINDRE alle/mange produsenter faktisk produserer batterier i dette området av produksjonskostnader (~50 kr per batteri i denne størrelsen)
                        Grunnen til at HK kan levere til en så lav pris er mange
                        1) De (hextronik som eier HK) har akkurat kjøpt seg inn i en LiPo produsent.
                        2) De har INGEN dyre ledd i mellom fabrikken og deg (speditører, engros kjeder, forhandlere/butikker) Når alle leddene skal minst ha 30-40% påslag stiger prisen fort, når de i tillegg selger dør til dør og du på lovlig vis slipper momsen så blir produktet enda 25% billigere.
                        3) Reduserer du antall mennesker som tar i produktet og hvor lenge det ligger på "samlebåndet" i fabrikken så reduserer du også prisen - selvfølgelig vil dette gå ut over kvalitets kontroll.
                        4) Det finnes mange generasjon med LiPo batterier - leverer du produkter som er basert på nest siste generasjons teknologi/kjemi så vil disse komponentene værer billigere i anskaffelse og letter tilgjengelig i volum enn siste generasjon "bleeding edge" produkter
                        5) Bling koster - stripper du ned batteriet til et minimum og bruker billige komponenter så stuper prisen.

                        Arbeidskraft er selvfølgelig nye billigere i Kina sammenliknet med naboland som Japan og Korea.

                        Utsagn som "Kina ting er noe dritt" må virkelig revurderes - tross alt så produseres 95% av forbruker elektronikken i østen, hvor Kina står for en betydelig andel av dette.

                        Går man inn i en vanlig butikk å kjøper et produkt fra en Amerikansk / Europeisk "kvalitets brand" produsent så vil de fleste sikkert få et hakeslepp når man ser hvor det egentlig er produsert - det blir vanskeligere for hver dag å finne noe som ikke en Kineser har tatt på!
                        Last edited by Quadrocopter; 12-02-10, 10:35.

                        Comment


                        • #13
                          Det er nok ikke så mange som opererer med en avanse på 30-40%, men kanskje en 10-15%. Men når det er sagt, så skjønner jeg jo poenget ditt med at de kutter mellomledd og at det blir billigere.

                          Jeg tipper nok jeg kommer til å vente en stund etter at dette er lansert og se diverse reviews når de dukker opp, og gjøre meg en konklusjon

                          Jeg har aldri sagt at kina er dritt i alle fall. Som du sier, kommer jo stort sett alt fra Kina!
                          Stolt eier av;
                          CNC Fres

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by vaffel View Post
                            Det er nok ikke så mange som opererer med en avanse på 30-40%, men kanskje en 10-15%.
                            Ikke for å være stygg, men har du drevet forretning noen gang? Hvis ikke kan du forberede deg på et sjokk den dagen du starter med det. Noen bransjer opererer med 200% avanse på produktene................og Ola Dunk betaler villig vekk og tror han kjøper dyr kvalitet

                            Comment


                            • #15
                              Hehe, selvsagt har jeg ikke drevet forretning. Men det er jo stor forskjell på avansen i forskjellige marked. Jeg snakker nå om batteri. Men dette er jo bare noe jeg har lest en vei på det vide nettet - så troverdigheten til det bør taes med en klype salt.

                              Men om du mener det fort er 30-40% avanse per ledd i batteribransjen, skal jeg ta med meg det i bakhodet videre jeg

                              Driver du forretning?
                              Last edited by vaffel; 12-02-10, 14:29.
                              Stolt eier av;
                              CNC Fres

                              Comment

                              Working...
                              X