Announcement

Collapse
No announcement yet.

HobbyKing skal få prisen ned til $6,99 på 3S 2200 mAh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by vaffel View Post
    Jeg vil alltid være skeptiske til lipobatterier, uansett produsent! Men når man presser prisen så til de grader slik man snakker om nå, MÅ det gå ut over et eller annet - MED MINDRE alle/mange produsenter faktisk produserer batterier i dette området av produksjonskostnader (~50 kr per batteri i denne størrelsen)
    Skeptisk?? Regner med det er endel tusen batterier i omløp,bare i lille norge og har aldri hørt om noen som har fått brent ned hus,bil,modell etc. Har ca 30 batterier,i forskjellige typer og produsenter.Lader du de rett og lagrer de etter skjønn,ser jeg ikke grunnen til og være skeptisk......Farlig og kjøre bil,bevege seg ute og....

    Ronny
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

    Comment


    • #17
      Mulig jeg har hatt flaks (eller kanskje uflaks) men de beste batteriene jeg har brukt er nettopp de fra HK. Jo, jeg HAR prøvd mange av de dyre, fine merkene. Det er ganske spesiellt når mange fler enn meg sier det samme om de batterier som de facto er billigst.
      Lærte meg enn gang at det kan bli dyrt å kjøpe billig, men det er jammen ikke en evig sannhet...

      Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #18
        Originally posted by vaffel View Post
        Det er nok ikke så mange som opererer med en avanse på 30-40%, men kanskje en 10-15%. Men når det er sagt, så skjønner jeg jo poenget ditt med at de kutter mellomledd og at det blir billigere.

        Jeg tipper nok jeg kommer til å vente en stund etter at dette er lansert og se diverse reviews når de dukker opp, og gjøre meg en konklusjon

        Jeg har aldri sagt at kina er dritt i alle fall. Som du sier, kommer jo stort sett alt fra Kina!

        I den bransjen jeg fortiden jobber i så legges det normalt på ca 60% i forhold til prisene i katalogen fra våre leverandører. Når vi i tillegg har alt fra 50% til 85% på samtlige varer så blir påslaget ganske stort. Vet om andre i samme bransje som legger på rundt 150% i forhold til katalog pris og de har nok noenlunde samme rabatter som vi har...

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #19
          Skal man la være å kjøpe batterier til 50,- på grunn av at man er skeptisk regner jeg med man er redd for sikkerheten. For jeg ser ingen risoko forbundet med å bruke 50,- på ett batteri for å se om det duger i bruk.

          Selv tar jeg all verdens forholdsregler ved bruk og oppbevaring av LiPo. Men jeg reagerte litt på hvor lite som skjedde da jeg skulle avlive 4 stk. 3S LiPo av diverse fabrikat.
          Det jeg gjorde var å slå en 95mm spiker tvers gjennom alle cellene. Det freste litt pga av trykk som dannet seg, og en liten fontene av røyk. Men det ble ingenting av det fyrverkeriet jeg hadde sett for meg.

          Jeg mener ikke å bagatellisere farene ved LiPo, og jeg tar fortsatt de samme forholdsregler som før. Men som det er nevnt før her i tråden tror jeg farene ved bruk av LiPo er litt overdrevet rundt om.

          (Disse batteriene var riktignok ikke toppladet, og har blitt kassert av diverse grunner. Et par hadde vært med i kræsj og fått noen merker etter slag. Et par andre pga. dårlig forbindelse på ledninger inne i batteriet.)
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Originally posted by ronnynorge View Post
            Skeptisk?? Regner med det er endel tusen batterier i omløp,bare i lille norge og har aldri hørt om noen som har fått brent ned hus,bil,modell etc. Har ca 30 batterier,i forskjellige typer og produsenter.Lader du de rett og lagrer de etter skjønn,ser jeg ikke grunnen til og være skeptisk......Farlig og kjøre bil,bevege seg ute og....

            Ronny
            her i lille ulsteinvik er det minst 2hus som har brent ned pga lipo-lading, mest sannsynlig er det fordi man da har brukt sånne dritt-ladere som ofte følger med de billig-pakkene...
            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
            homemade quad med diverse elektronikk.
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.
            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

            Comment


            • #21
              Minst to???

              Originally posted by lillejon78 View Post
              her i lille ulsteinvik er det minst 2hus som har brent ned pga lipo-lading, mest sannsynlig er det fordi man da har brukt sånne dritt-ladere som ofte følger med de billig-pakkene...
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • #22
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Grunnen til at HK kan levere til en så lav pris er mange
                1) De (hextronik som eier HK) har akkurat kjøpt seg inn i en LiPo produsent.
                2) De har INGEN dyre ledd i mellom fabrikken og deg (speditører, engros kjeder, forhandlere/butikker) Når alle leddene skal minst ha 30-40% påslag stiger prisen fort, når de i tillegg selger dør til dør og du på lovlig vis slipper momsen så blir produktet enda 25% billigere.
                3) Reduserer du antall mennesker som tar i produktet og hvor lenge det ligger på "samlebåndet" i fabrikken så reduserer du også prisen - selvfølgelig vil dette gå ut over kvalitets kontroll.
                4) Det finnes mange generasjon med LiPo batterier - leverer du produkter som er basert på nest siste generasjons teknologi/kjemi så vil disse komponentene værer billigere i anskaffelse og letter tilgjengelig i volum enn siste generasjon "bleeding edge" produkter
                5) Bling koster - stripper du ned batteriet til et minimum og bruker billige komponenter så stuper prisen.

                Arbeidskraft er selvfølgelig nye billigere i Kina sammenliknet med naboland som Japan og Korea.

                Utsagn som "Kina ting er noe dritt" må virkelig revurderes - tross alt så produseres 95% av forbruker elektronikken i østen, hvor Kina står for en betydelig andel av dette.

                Går man inn i en vanlig butikk å kjøper et produkt fra en Amerikansk / Europeisk "kvalitets brand" produsent så vil de fleste sikkert få et hakeslepp når man ser hvor det egentlig er produsert - det blir vanskeligere for hver dag å finne noe som ikke en Kineser har tatt på!
                Du glemte en viktig ting, og det er volumsalg. Det koster ikke 10 ganger mere å produsere 10 gangere flere av ett produkt.
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                Comment


                • #23
                  Dette blir jo genial markedsføring. Kam jo godt hende de selger disse uten fortjeneste, kanskje også med tap. Men ryktet om råbillige og gode batterier får jungeltelegrafen til å surre på høygir og de får flere kunder.
                  -----------
                  Bengt

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by lillejon78 View Post
                    her i lille ulsteinvik er det minst 2hus som har brent ned pga lipo-lading, mest sannsynlig er det fordi man da har brukt sånne dritt-ladere som ofte følger med de billig-pakkene...
                    hvorfor er du sikker på det? Man bør jo bevare batteriene bra også.
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                    Comment


                    • #25
                      Personlig så er jeg mye mer opptatt i å få fatt på dyre skikkelige talglys fra kjent merke. Disse billige kina talglysene brenner ned huset ditt før du får snudd deg rundt..



                      ja, det er ironi. Vel nesten hvertfall, talglys brenner ned langt flere hus hvert år enn lipo batterier noen gang har gjort.

                      Comment


                      • #26
                        Kina vet endel om markedsføring, normenn not....

                        Originally posted by bengtern View Post
                        Dette blir jo genial markedsføring. Kam jo godt hende de selger disse uten fortjeneste, kanskje også med tap. Men ryktet om råbillige og gode batterier får jungeltelegrafen til å surre på høygir og de får flere kunder.
                        Kinerserne er såpass smarte at de vet at de som bestiller batterier, veldig ofte også kjøper andre ting på deres site. Handler om å få kunden til å åpne lommeboken. Er ikke sjelden at når jeg kjøper en ting, så kommer det mere på orderen. Er også en grunn til at de har denne flotte oversikten på hva man kan handle mere, innenfor portogrensene.

                        Dette enkle prinsippet er få butikker i norge som har skjønt, dessverre.
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment


                        • #27
                          Jeg går nå over på Hobbycity batterier. Ifm innkjøp til et 5s oppsett konstaterer jeg at prisene her hjemme er avskrekkende. Jeg får 3 batterier fra østen - med gode spesifikasjoner - til samme pris som et "nice brand" merke herfra. Håper riktig mange kjøper utenlands fremover. Da vil kanskje prisene på lipobatterier her i landet modereres en smule!
                          Hangar:

                          Haikong YAK55sp 55e
                          Hyperion YAK55 25e
                          Multiplex Cularis
                          Reichard XL3200
                          Elefun Fokker DR. 1
                          TWM Piper Cub 1/5 elektro

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by ronnynorge View Post
                            Minst to???
                            ja med stor sansynlighet, men ingen beviser, da alt har gått opp i røyk. jeg er jo brannmann å får høre en god del
                            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                            homemade quad med diverse elektronikk.
                            noen depronkjerrer.
                            futaba10c 2.4ghz.
                            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                            Comment

                            Working...
                            X