Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deans vs. XT60 plugg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg har egentlig vært godt fornøyd med Deans, men jeg ser at pluggene begynner å bli ganske slitte. De er vel ikke helt dimensjonert for strømtrekket til en 600-size elektro heller (6S, drar opptil 100A).

    Jeg har bestilt 30 par EC5 fra HobbyCity. Det burde holde en stund

    Får se om ikke det blir XT60 til Bladen når jeg trenger nye batterier.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #47
      Originally posted by orjanp View Post
      Jeg har kjøpt 5,5mm bullet connectors. Tenkte jeg skulle benytte dem på batteriene til en Funjet.

      Men er 5,5 mm egentlig ment for bruk på motorer?
      5,5mm var da en voksen diameter, du har vel neppe behov for denne diameteren og det strømtrekket denne tåler i en funjet?!?
      Hadde heller gått ned til 3.5 eller 4mm som er en mye mer omgjengelig størrelse!

      Angående XT60 så er det flere som rapporterer at pluggene smelter meget enkelt under lodding, noe som medfører at pluggene ikke passer i hverandre etterpå.
      Videre skal de være vanskelig å få ifra hverandre!

      Og Litespeed, post en liten video som viser når du mekker med sukkerbiten for å bytte batteri - tror den skårer høyt og vil komme inn i samme kategori som videoene til en svenske som av og til poster her på forumet

      Comment


      • #48
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Og Litespeed, post en liten video som viser når du mekker med sukkerbiten for å bytte batteri - tror den skårer høyt og vil komme inn i samme kategori som videoene til en svenske som av og til poster her på forumet
        He He Det var en fin sukkerbitfleip

        Har selv brukt Orginale Deans nå i 3-4 år på store bensinfly /seilfly ,bil og båt alt ifra 2-6 celler batt, å bank i bordet ennå ikke hatt noe problem med de , men Deans krever riktig lodding og riktig teknikk ved av å påkopling for at de skal holde i det lange løp .
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #49
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          5,5mm var da en voksen diameter, du har vel neppe behov for denne diameteren og det strømtrekket denne tåler i en funjet?!?
          Hadde heller gått ned til 3.5 eller 4mm som er en mye mer omgjengelig størrelse!
          Er ikke helt sikker på hvor høyt trekk det blir i Funjeten. Men den skal muligens flys på 4S 4400MAh 35C/45C. 4mm har vel et maks på rundt 75A, mens 5,5mm opp til 200A. Så derfor gikk jeg for dem for å være sikker. Planen er å få en relativt rask Funjet.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment

          Working...
          X