1 celle 3.7v batterier kontaktvansker.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1566

1 celle 3.7v batterier kontaktvansker.

Jeg bygger en liten modell med en mikro børstemotor. Kjøpte noen nye batterier, men ser at pluggen er større på de nye batteriene så jeg har ingen kontakt som passer. Pluggen på de nye batteriene er 4,5 mm. Jeg må bestille nye kabler med kontakt så jeg kan lodde de på rec. mikrobrikken. Noen som har peil på hva de kontaktene heter så jeg bestiller riktig. Elefun eller andre Norske butikker har ikke eller aner ikke, så jeg må til Kina. Kjedelig å vente lenge å få feil kontakt. Se bildet for forskjellen på pluggene. Aliexpress har mange kabler med kontakter, men vanskelig å se hvilke som er riktige. Hyggelig hvis noen vet svaret eller har en link til 4.5 mm kontakter.
    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	295.1 KB ID:	682280
    0
    Batteri
    0%
    0
    Kontaktvansker
    0%
    0
    Last edited by ArneH; 25-01-26, 18:01.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • Shrek
    • May 2007
    • 452

Hva med å kjøpe batteri med riktig kontakt? Den minste kontakten er standard på alle blade sine micro helikopter
    MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
    MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
    Bi-Fly 25: turl.no/13pd
    Quickie: turl.no/13pe
    Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

Comment

• ArneH
      • Dec 2009
      • 1566

Ja jeg gjør det. Gidder ikke å gjøre feil en gang til.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

Comment

• ArneH
        • Dec 2009
        • 1566

Jeg kan ikke finne batterier med den lille kontakten. Har prøvd over alt. Noen som har tips, eller er de gått ut av produksjon.

Vennlig Hilsen
        Arne Husby

Comment

Working...