Announcement

Collapse
No announcement yet.

batteri til Gee Bee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • batteri til Gee Bee

    Hei!
    Netopp kjøpt en Gee Bee depronmodell. Vekt 375 g, med en børsteløs outrunner 850 kv. Har en trinnløs 18A fartsreg. + 7,4 v 2cells lipo 1800mah.

    Desverre er flytiden kun 3-4 minutter, men etter dette surrer og går motoren, men ikke med nok kraft.
    Leverandøren skriver 20 min flytid.
    Det fulgte med en 90 min peak-lader.

    Fulladet viser måleren 8,2 v

    Jeg er ny innen elektrofly, og håper noen har et par tips til lenger flytid, annet batteri eller fartsreg. Satte på mindre propell for økt turtall, men den gang ei...

    kjøpte fra brapris.no....du finner pakka der.
    Morsomt fly, helt topp, men for kort flytid.............

    Takk

    Hilsen Jørn.

  • #2
    3-4 min på 1800mah batteri og en liten børsteløs virker utrolig kort. Har selv sett dette flyet bli flydd i minst 10 min. Kan være noe feil med batteriet ditt.
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #3
      hva viser spenningen på batteriet når du er ferdig da?

      Comment


      • #4
        Det kan være regulatoren som har feil satt cutoff-spenning. Er det mulig å programmere den? Fulgte den med i settet sammen med batteriet?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          spenningen viser aldri mindre enn 7 v.

          regulatoren fulgte med i settet......vet ikke om jeg kan programmere den...
          skal sjekke.

          Comment


          • #6
            I hvile eller under last?
            7 volt i hvile kan fort bety en bit under 6 volt under last og da ryker batteriene sakte men sikkert.

            En peaklader kan ikke brukes til lipo da det ikke "peaker".

            Comment


            • #7
              men hva er å peake?

              7v under hvile.

              Lot batteriet hvile ett døgn, da var det oppe på 8,2 v i hvile igjen, men mistet power til å trekke flyet etter 10 sek...

              må nok ha nytt batteri ja....

              Takk folkens....

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tintin
                I hvile eller under last?
                7 volt i hvile kan fort bety en bit under 6 volt under last og da ryker batteriene sakte men sikkert.

                En peaklader kan ikke brukes til lipo da det ikke "peaker".
                tviler på at leverandøren sender med en lader som ikke funker på det medfølgende batteriet. synes det trekkes alt for kjappe konklusjoner her. lipo peaker ikke i tradisjonell forstand, men det når alikevel en spenningstopp på 4.2V ved endt lading og med 1C ladestrøm tar det typisk 1.5 time ca.

                Hvis du skriver i detalj hva det er slags utstyr du har inkludert merke, propell brukt osv kan det være vi kan gi deg litt bedre/mere hjelp.

                siden du er ny innen elektrofly vil jeg anbefale også å "lese deg opp" litt på dette slik at du kan drive litt feilsøking og vurderinger selv og.

                vis det til slutt viser seg at leverandøren har gitt deg utstyr som ikke funker eller passer sammen bør det være grunn nok til å få byttet.
                Last edited by Alf Surdal; 28-03-06, 19:20.
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment

                Working...
                X