Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ødelagt motor? Fikse eller bestille ny?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ødelagt motor? Fikse eller bestille ny?

    Krasja nylig mitt Cessna 400 EP fra Dynam(link til krasjtråd: Min første tur! - (MFN) ModellflyNytt.no )
    Har fått limt alt som skal limes.
    Men når eg testa motoren med propell for første gang etter krasjet, skjedde det noe.

    Fant ut at den "stanga" som propellen stod på var pittelitt skjev.
    Men tenkte at det ikkje var så alt for farlig om den bare var så vidt litt skjev. Så fyrte starta eg, ga litt throttle, og deretter full gass. Der begynte det å komme skrapelyder. Stoppa med en gang, og snurra på motoren manuelt med hånda mi, da fant eg ut at noen av magnetene er borti kverandre.
    Er det noen mulig måte å få fiksa det, eller er det bare å bestille ny motor? Kosta heldigvis bare 150,-(man får det man betaler for).

    Takker for svar.
    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

  • #2
    Koster motoren 150,- er ikke det noe og lure på, løp og kjøp.
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

    Comment


    • #3
      Noe av problemet er at eg ikkje har peiling korleis eg skal montere den sammen med fartregulator.
      Krever det lodding?
      I så fall må eg kjøpe loddehjern også, det skal også sies, har aldri lodda noe før.

      Flyet kom med ferdig montert motor, så dette kan eg ingenting om.
      Er veldig takknemlig for hjelp
      Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
      Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

      Comment


      • #4
        Antar at akselen er 3mm (du måler det med et elektronisk skyvelær / eller micrometer)
        da kan du bruke en Ø3mm karbon stang. Jeg gjør det og det fungerer utmerket
        måtte sette inn et ekstra lager på en av mine motorer tower Pro 2408-21T-Delta
        for å ungå slark. Har viklet en opp igjen med Ø0,5mm tråd 18 tørn den går som
        et skudd med karbon aksel. Propsaver i ene enden, Lego Technik muffe i den andre.
        Lurt å lære seg å reparere men kjøp noen motorer så har diu noen du flyr med mens
        noen er på rep. Sliter selv med å vikle opp igjen en Emax 2810 har ikke truffet det med
        antall tørn og tråd tykkelse ennå.

        Comment

        Working...
        X