If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Det er jo et lite øyeblikk å koble fra en ESC og prøve på et annet fly! Hvorfor ikke høre med noen i klubben om de er villige til å teste litt med andre ESC'er bare for å se om det løser problemet før du drar konklusjoner og evt kjøper nytt?
Det er jo et lite øyeblikk å koble fra en ESC og prøve på et annet fly! Hvorfor ikke høre med noen i klubben om de er villige til å teste litt med andre ESC'er bare for å se om det løser problemet før du drar konklusjoner og evt kjøper nytt?
Burde ikke være noen stor deal å dra i land
Nå har det seg slik at denne ESC en er loddet til motoren uten plugger... Ikke spør..
Lar seg selvsagt løsne, men jeg hadde håpet på å slippe.
Ser ikke ut til at jeg slipper.
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Ikke gidd å styr med det.. det er bare sånn det skal være..
Om en anne regulator starter uten hakking betyr det bare at den gir mer throttle i startøyeblikket..
Alt er som det skal være.. Gi litt ekstra throttle når du starter så hakker den ikke..
Hold propellen fast en gang og gi litt throttle, så kan du kjenne pulsene.. Artig
Har ikke mer throttle å gi, og jeg synes absolutt at det er verd å styre med.
På noen fly er det sikkert ikke så viktig, men på dette så trnger jeg å vite at motoren starter når jeg gir gass.
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Jeg hadde det samme problemet på en større børsteløs som var montert med baksiden av motoren mot en plate kryssfiner. Hullet der akslingen gikk gjennom fineren var for lite, slik at motoren subbet.
Jeg hadde det samme problemet på en større børsteløs som var montert med baksiden av motoren mot en plate kryssfiner. Hullet der akslingen gikk gjennom fineren var for lite, slik at motoren subbet.
Det skal jeg sjekke.
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Jeg har vært borti noe lignende før, da motoren fungerte helt greit i revers.For å reversere står det i instruksjonen at man skal bytte om på 2 ledninger. Gjorde så, men da ville motoren bare hakke ved oppstart. Prøvde da å bytte 2 andre ledninger, og da virket alt som det skulle. Prøv å ta av propellen, og bytt på ledningene mellom ESC og regulator. Ser ut til at det må være riktig ledning til rett pol på motoren for at den skal få riktig timing.(1/3 sjangs for at det blir riktig på førte forsøk ?) Får du den til å fungere riktig, men den går feil vei, sjekk da om du kan snu motorretning med programmering av ESC.
Seff kan subbing lage trøbbel, glemte at jeg tabbet meg på en ShochFlyer med samme motoren i. Akselen som stakk ut bak viste seg å subbe mye og da hakket den. Når jeg tenker meg om har jeg en vinge jeg flyr med som også hakker i oppstarten. Der VET jeg at sakene subber, og sakene har funka hakkefritt før. (Og hvorfor har jeg ikke demontert og fjerna subbinga; latskap???)
Mener også å huske at Kleppaker-motoren hadde trøbbel med f.eks CC sine tidlige software-versjoner i ESCene, men funka fint fra en viss versjon og oppover. Ikke alt er nødvendigvis kompatibelt.
Men AXIen er en nydelig liten motortass
Ikke så pussig i det hele tatt Hvis propellen sitter løst, så får motoren ekstra motstand når den prøver å starte, og da blir det vel som å prøve å starte med for stor propell..?
Slapp O-ring gir vel ikke mer motstand, men ujevn motstand under oppstart. Regulatorene starter motoren ved å sende strøm inn på viklingene og så analysere den spenningen som magnetenes bevegelse induserer i viklingene. "Fjæring" mellom motor og propell fører til at motoren ikke reagerer slik regulatoren forventer og kan skape problemer ved oppstart.
Testet akkurat hva som skjer ved subbing. La fingeren på rotorhuset under oppstart (var ikke mye som skulle til) og det hakker til ca 1/4 gass, for så å stoppe helt fra 1/4 gass og oppover, så snurr på propellen og hør etter om det er noe som subber.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment