Announcement

Collapse
No announcement yet.

5/6 cells batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5/6 cells batteri

    Som vanlig ett elektrospm. fra meg,
    Bruker nå ett 5 cell 5000 ma pakke til en cub. Føler at jeg trenger litt mer power, og noe mer vekt foran må jeg uansett ha. Visst jeg går over til 6 cell..... må jeg gjøre noe spesielt med esc, eller finner den ut av det selv?
    På forhånd takk

  • #2
    du må programere om esc'en ja. hvis du har cutof på den, vil den ikke kute tidsnokk på 6 cellers batteriet, men setter du opp esc'en til 6 s vil den kutte med en gang på 5 cellers fordi det er "for lav spenning"
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

    Comment


    • #3
      I tillegg til svaret over, bør du sjekke strømtrekket fra motoren etter at du har byttet batteri. Det kan hende at du må gå ned litt i propellstørrelse.
      Lars Henrik Kjølberg

      http://www.flickr.com/photos/larshkj/

      Klubber:
      Jets of Norway
      Nittedal modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Skjønner. men når jeg nå leser bruksanvisningen står det at den finner antall celler selv. Så det eneste jeg har stilt inn er jo cut off type og ved hvilken volt den skal cut off. Har satt den på high cut off. Det er 3,1 volt pr celle. Er børsteløst oppsett her. Visst det er sånn, vil den vel også sørge for cutt off ved 3,1 volt pr celle ved 6 cellers batteri også?
        Oppsettet er turnigy plush 60 amp esc og turnigy E-drive 4020-8 motor.
        Er det noe jeg overser her tro?

        Comment


        • #5
          Originally posted by arvid View Post
          Som vanlig ett elektrospm. fra meg,
          Bruker nå ett 5 cell 5000 ma pakke til en cub. Føler at jeg trenger litt mer power, og noe mer vekt foran må jeg uansett ha. Visst jeg går over til 6 cell..... må jeg gjøre noe spesielt med esc, eller finner den ut av det selv?
          På forhånd takk
          Noen escer har autodetect på antall celler, andre har det ikke. Autodetect er unntaksvis, så regn med at du må programmere om escen.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            jomen, i papiret her står det: number of cells are calculated automatically. Og i programmeringa finnes det ikke mulighet for og velge antall celler

            Comment


            • #7
              Da er det greit da
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment

              Working...
              X