Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm ang servostrøm via regulatoren på magister

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spm ang servostrøm via regulatoren på magister

    Har hentet meg en brukt Magister, men noe jeg glemte i farte er hvordan det går med styring når batteriet blir tomt? Eller er det en "cut off" funksjon som bryter inn fpr å sikre nok strøm til å komme seg kontrollert ned?

  • #2
    Vet ikke om den har cutoff, men hvis du flyr den med orginaloppsettet, så bruker det et 1900 mah Nicad batteri, og der stuper ikke spenningen så fort som den kan gjøre på endel Lipoer, så du kommer nok til å merke at motoren blir lat lenge før det ikke er nok igjen til servoene.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Originally posted by bad scientist View Post
      Vet ikke om den har cutoff, men hvis du flyr den med orginaloppsettet, så bruker det et 1900 mah Nicad batteri, og der stuper ikke spenningen så fort som den kan gjøre på endel Lipoer, så du kommer nok til å merke at motoren blir lat lenge før det ikke er nok igjen til servoene.
      Kjører orginalt ja. Men 3000mah(9,6 volt). Hvordan er det å kjøre med vanlig mottaker batteri? Det blir kanskje en krasj med tanke at den får støm fra en annen kilde

      Comment


      • #4
        Du kan godt bruke vanlig mottagerbatteri.
        Du fjerner bare +lederen (den midterste) på servokontakten til regulatoren.
        Er du litt forsiktig ødelegges ikke kontakten en gang.
        Men antageligvis har du mer enn nok strøm til servoene når motoren blir for svak til å fly flyet.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Genic View Post
          Du kan godt bruke vanlig mottagerbatteri.
          Du fjerner bare +lederen (den midterste) på servokontakten til regulatoren.
          Er du litt forsiktig ødelegges ikke kontakten en gang.
          Men antageligvis har du mer enn nok strøm til servoene når motoren blir for svak til å fly flyet.
          Jo da, stemte som du sa. Alt funket utmerket selv etter motor koblet ut.
          Takk for hjelpa

          Comment

          Working...
          X