Har hentet meg en brukt Magister, men noe jeg glemte i farte er hvordan det går med styring når batteriet blir tomt? Eller er det en "cut off" funksjon som bryter inn fpr å sikre nok strøm til å komme seg kontrollert ned?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Spm ang servostrøm via regulatoren på magister
Collapse
X
-
Vet ikke om den har cutoff, men hvis du flyr den med orginaloppsettet, så bruker det et 1900 mah Nicad batteri, og der stuper ikke spenningen så fort som den kan gjøre på endel Lipoer, så du kommer nok til å merke at motoren blir lat lenge før det ikke er nok igjen til servoene.Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfk
-
Originally posted by bad scientist View PostVet ikke om den har cutoff, men hvis du flyr den med orginaloppsettet, så bruker det et 1900 mah Nicad batteri, og der stuper ikke spenningen så fort som den kan gjøre på endel Lipoer, så du kommer nok til å merke at motoren blir lat lenge før det ikke er nok igjen til servoene.
Comment
-
Du kan godt bruke vanlig mottagerbatteri.
Du fjerner bare +lederen (den midterste) på servokontakten til regulatoren.
Er du litt forsiktig ødelegges ikke kontakten en gang.
Men antageligvis har du mer enn nok strøm til servoene når motoren blir for svak til å fly flyet.
Comment
-
Originally posted by Genic View PostDu kan godt bruke vanlig mottagerbatteri.
Du fjerner bare +lederen (den midterste) på servokontakten til regulatoren.
Er du litt forsiktig ødelegges ikke kontakten en gang.
Men antageligvis har du mer enn nok strøm til servoene når motoren blir for svak til å fly flyet.
Takk for hjelpa
Comment
Comment