Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hp z 5035-20 170 kv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hp z 5035-20 170 kv

    Har da et problem med en Hyprion Z 5035-20 170 KV. Jeg bruker spin 99 OPTO regulator ( Merkt Hacker ) og 10 sell lipo Flight power EVO 30 4500 mAh.

    Har da prøvekjørt med 22 x 12 APC E prop 5350 rpm og får da et ampertrekk på 29.5 amper, batterispenning 33.6 volt dette leser jeg gjennom Jetiboxen, dette syntes jeg er allt for lavt. ( 20x13 APC E 5650 rpm 24.6 amp )

    Har vært i kontakt med Ele Fun der jeg handlet motoren, men de kunne bare henvise meg til 404 Not Found . Er det noen som har en formening om dette problemet? Er det noe jeg ikke har forstått i oppsettet? Ampertrekk burde ligge mellom 40-60 amp, eller mer.

    Mvh
    Hasse
    Hasse Øhlund.
    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

  • #2
    Jeg vil tro du har for liten propeller eller for lite batteri.

    Comment


    • #3
      Hvilket fly er det du skal bruke dette på?

      De batteriene du har virker ganske dårlige. 3.36V per cell med 6.5C last på batteriene er VELDIG lavt.

      Med så lav spenning under last, så vil det ikke hjelpe med større propell.

      Har disse batteriene ligget lenge fulladet? Kan du låne noen andre batterier og prøve?
      Last edited by Kaptein Kok; 20-03-10, 13:11.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kaptein Kok View Post
        Hvilket fly er det du skal bruke dette på?

        De batteriene du har virker ganske dårlige. 3.36V per cell med 6.5C last på batteriene er VELDIG lavt.

        Med så lav spenning under last, så vil det ikke hjelpe med større propell.

        Har disse batteriene ligget lenge fulladet? Kan du låne noen andre batterier og prøve?
        Hei
        Hangar 9 Exstra 260 27%.
        Batteri er nye, laddet 1 gang. Om jeg husker rett så var vile spenning på 41,1 volt.
        Batterierne er da kjøpt på til bud hos RCPRO. Hjelper det og cycle batteriene?

        Hasse
        Hasse Øhlund.
        Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

        Comment


        • #5
          her har du en oversikt på hva du bør ligge på med forskjellige batteri spenninger og prop størrelser

          Det er kalkulert uten gear altså 1:1!
          Attached Files
          Last edited by Quadrocopter; 20-03-10, 13:48.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Moki View Post
            ....Hjelper det og cycle batteriene?.....
            Sjeldent , mål hver celle spenning - post resultatet.
            Last edited by Quadrocopter; 20-03-10, 13:42.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Sjeldent , mål hver celle spenning - post resultatet.
              Hei
              Takker for alle svar. Har da ingen mulighet for og måle enkel celle, har da bare ladder min og når jeg lader så er alle celler fine og av sluter på 4.20 V.
              Få se på mandag om jeg får tag på en målare for enkelt celler.

              Hasse
              Hasse Øhlund.
              Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

              Comment


              • #8
                Hadde et 6S 5Ah batteri som trengte noen cycles før det funka ordentlig. Brukte det i en t-rex 600, og cutoff kicka inn stort sett med en gang pga lav cellespenning.
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Moki View Post
                  Hei
                  Takker for alle svar. Har da ingen mulighet for og måle enkel celle, har da bare ladder min og når jeg lader så er alle celler fine og av sluter på 4.20 V.
                  Få se på mandag om jeg får tag på en målare for enkelt celler.

                  Hasse
                  Det jeg er litt interessert i er spenningen på cellene når du har brukt batteriet litt.
                  Når batteriet er fulladet vil de som regel ligge på 4.2V/celle men når du har brukt det så vil du se om det er noen celler som dropper spenningen mer enn andre - dette er ikke en uvanlig situasjon når man har feil på et LiPo batteri.

                  Sjekk også at Jeti/Hacker ESC er satt opp riktig og du har en full throttle kurve uten kutt!

                  Comment


                  • #10
                    Kikket litt nøyere på dine tall nå.... Dette stemme ikke i det hele tatt.

                    Du bør kanksje først og fremst sjekke om målingene i din Spin99 er korrekte. Er RPM målingen og fra Spin Box. Har du satt korrekt antal poler for din motor? Dobbeltsjekk i så fall med et RPM meter.

                    5300 RPM med 22x12 og kun 1000W virker rart. Skulle kreve minst 2000W for å få den RPM'en. Enten har du funnet verden mest effektive motor kombinasjon, eller så er noe feil.

                    Hvis du faktisk har 5300 RPM, så er nok en viss kjangs for at du egentlig trekker rundt 70A her. Uansett så er 33V lite med denne lasten, men jeg er bortskjemt med Hyperion G3 batterier...

                    Kjøp et tang-amperemeter på Biltema. Koster bare noen hundrelapper for et 200A meter, og det er mer en nøyaktig nok. Det kan du og måle spenningen med.

                    Blir litt for mange variabler her for å si noe sikkert før du har dobbelsjekket RPM, spenning og strømtrekk.
                    Last edited by Kaptein Kok; 21-03-10, 02:26.

                    Comment

                    Working...
                    X