Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lime kjøleribbe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lime kjøleribbe

    Jeg fikk noen turer med min nyinnkjøpte Wind 110 i går, og syns ESC´en (Kontronik Jive 80 LV) ble litt for varm.

    Derfor skal jeg kjøpe en kjøleribbe. ESC´en har slett metallplate der en kan lime fast kjøleribba som er laget til den ESC´en.

    Jeg ser at det blir anbefalt en spesiell type epoksy til dette, en fly-kollega snakket om "kjølepasta".

    Hva anbefales av dere som har peiling?
    Last edited by bjeff; 15-08-10, 22:38.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Husker da vi drev med overklokking av pc'r for noen år tilbake, brukte vi kjølepasta lim for å lime på kjøleribber. Dette ledet varmen meget bra. Limet satt også veldig bra.
    404 ikke funnet
    Her har du et 2-komponent lim som er meget bra! Leder heller ikke strøm, om man er uheldig å får noe på komponenter!
    Last edited by sub_sonic; 15-08-10, 23:02.
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic



    Comment


    • #3
      Takker, ser at det er det samme limet som blir anbefalt andre steder.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Evt skaff deg litt vanlig kjølepasta som er beregnet på slikt. Bare husk at det skal være et syltynt lag bare så du ikke isloerer kjøleribbene fra elektronikken
        Sjekk at PWM er satt rett på ESCen, og husk også at den blir varmere på delgass enn på full gass.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by joo View Post
          Evt skaff deg litt vanlig kjølepasta som er beregnet på slikt. Bare husk at det skal være et syltynt lag bare så du ikke isloerer kjøleribbene fra elektronikken
          Sjekk at PWM er satt rett på ESCen, og husk også at den blir varmere på delgass enn på full gass.
          Jive´n tar såvidt jeg skjønner automatisk hånd om timing.

          Har du et navn på bra kjølepasta og et sted der jeg kan kjøpe? Er det bedre enn Arctic Silver?
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Elfa har noen forskjellige utgaver.

            Bruker du pasta så må*du ha en mekanisk løsning på kjølefinnen som presser den ned mot plata på ESC'en, men bruker du utgaven som limer så holder denne kjølefinnen på*plass .

            Elfa har også div utvlg av kjølefinner.

            Comment


            • #7
              Da blir det Arctic Silver, den må nok limes. Jeg har dessuten forstørra luftinntakene, syns de var for små. Med en kjøleribbe i tillegg blir det nok bra.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Carbsmart sensor + Artic silver - (MFN) ModellflyNytt.no
                Tom I. Arntsen

                Comment

                Working...
                X