Announcement

Collapse
No announcement yet.

36 mm inrunner for 10'' prop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 36 mm inrunner for 10'' prop?

    Jeg skal bygge en Stevens Aero Squirt 700 som er designet for Speed 700 børstemotor. Jeg har skaffet en slik, og skal bygge med den først, men den veier 343 gram! og drar såvidt 20A med anbefalt propell. Jeg har jo børsteløse motorer under 100 g som drar mer enn det, så jeg tenkte at her er det mye å hente. Men for å gjøre det så enkelt som mulig så tenkte jeg å bruke feste for børstemotoren og har funnet ut at en 36 mm inrunner bør passe som feks denne Leadershobby.com - Radio Control Hobby Parts Online Retailer and RC Parts distributor, men har ingen snøring på hva slags propell en slik motor kan tåle. Planen er å bruke 3 celler, men 2 kan jo være en utvei, for jeg håper å ikke måtte gå særlig under 10''. Så hvis noen har noen tips eller erfaringer så kom gjerne med dem.

  • #2
    Den du linker til har nok for stor KV. Fant en på hobbykinh med KV 810 som skal bruke 12 til 13 tommers propell: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 540L V-Spec Inrunner w/ Impeller 810kv
    Her er de andre de har i 36 mm, så du kan se litt på de som har litt større kv hvis du vil bruke en mindre propell : HobbyKing R/C Hobby Store : Brushless Motors>Inrunners by size>36mm
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Jeg regnet nok med at 2500 kv ville være for mye, men hadde håpet å finne noe i samme prisklasse, helst under 20$. Hvis ikke tror jeg heller jeg prøver å finne en måte å få festet en outrunner, men den 810 kv motoren virker ellers midt i blinken. Minst 50% mer kraft og 1/3 av vekten av børstemotoren. Når det er sagt, det ser jo ut som børstemotoren er mer enn kraftig nok i denne videoen, så jeg skal prøve med den først.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Jeg regnet nok med at 2500 kv ville være for mye, men hadde håpet å finne noe i samme prisklasse, helst under 20$. Hvis ikke tror jeg heller jeg prøver å finne en måte å få festet en outrunner, men den 810 kv motoren virker ellers midt i blinken. Minst 50% mer kraft og 1/3 av vekten av børstemotoren. Når det er sagt, det ser jo ut som børstemotoren er mer enn kraftig nok i denne videoen, så jeg skal prøve med den først.

        Børstemotoren duger i massevis. Prøv med den først. Mulig du må ha så tung motor for at CG skal havne rett.

        Her er en Twin Mustang jeg hadde børstemotorer i først, og konverterte til outrunnere.Etter konverteringen kunne jeg legge inn ei ekstra batteripakke i hver kropp for at cg skulle havne rett, og få dobbelt så lang flytid.

        Børtemotorer:



        Outrunnere:

        Last edited by bth; 25-02-12, 10:33.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment

        Working...
        X