Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor for isopor akromodell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken motor for isopor akromodell?

    Jeg har en EPO modell av YAK-54 liggende med et vingespenn på 150cm. Denne ønsker jeg et ganske kraftig oppsett i for litt flygning. Jeg har antatt en flyvekt på ca 3 kilo. Er det noen som har noen anbefalinger rundt motor og hvor mange watt som behøves for et slikt oppsett?
    Lars Norberg

  • #2
    Tilsvarende dette ?:

    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Prøv med ca 400 w pr kilo.
      Kjetil
      oops: . . ! . .

      http://www.vingmfk.com

      Comment


      • #4
        Er den ja
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Hva tror dere om denne med et 6S5000mah batteri og en ganske sterk motor? Blir enten 6S5000mah eller 2 stk. 3S 2200mah i serie siden jeg må holde batteriparken på at passe nivå. Er det noen som har noen billige børsteløse motorer som passer til denne modellen som vil gi et sprekt oppsett?
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Det er oppgitt 37 x 20 mm 800 kv motor. Er det noe begrensing i motorfestet eller rundt som tilsier at det ikke kan brukes motorer med større diameter enn 37 mm ? Hva med lengdebegrensing ?
            Her er en som muligens passer: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking . Du trenger festesettet i tilegg
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #7
              Er nok plass til større, mener motorhullet er rundt 50mm og kan enkelt forstørres. Så er det ellers bare å spikke litt i isoporen
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Ser ut som modellen blir satt opp med et 4S3300mah batteri, ved litt veiing er det dette som gir best tyngdepunkt. Hva slags motor burde jeg velge til denne modellen for dette oppsettet? Burde ha gode 3D egenskaper og nok av krefter

                Uten å spikke for mye i isoporen er det plass til en motor med maks 50mm i diameter!
                Lars Norberg

                Comment

                Working...
                X