Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD-Rom motor "hakker" på full trottle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CD-Rom motor "hakker" på full trottle

    Har en CD-rom motor som av og til hakker litt på full fart. Bruker 2s850mAh PolyQuest batteri og Hyperion 10A reg. 15t på motoren 9x3,8apc prop.
    Har sjekket, ingen løse magneter og statoren sitter fast. Noen som har vært borti lignende?
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

  • #2
    Det er for stor propeller spør du meg, spesielt hvis det er en slowfly-prop. Prøv med en GWS 8040. Jeg foretrekker den over APC sine fordi de er billigere og lettere. Enkle CD-ROM motorer liker lette propellere.
    Last edited by tahustvedt; 06-11-05, 18:43.

    Comment


    • #3
      Takk for tipset.

      Får prøve en mindre en. Kansje derfor den "prøver" noen ganger før den starter åsså.
      Hmmm hadde her en plass en 10x6 gws som jeg hadde kuttet ned til 7" sånn circa.
      Morten Myklebust.
      Yrke Fisker.


      Sky Raider MachI K.I.A.
      PT-20 K.I.A.
      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

      Comment


      • #4
        Originally posted by MortenM
        Har en CD-rom motor som av og til hakker litt på full fart. Bruker 2s850mAh PolyQuest batteri og Hyperion 10A reg. 15t på motoren 9x3,8apc prop.
        Har sjekket, ingen løse magneter og statoren sitter fast. Noen som har vært borti lignende?
        Altfor stor propell. Det går for mye strøm,

        a: batterispenningen synker og fartsregulatoren begynner å kutte, eller

        b: maksimalt strømtrekk for fartsregulatoren overskrides.

        Riktig som Tor Arne sier at GWS HD 8x4 er bedre. Ikke bare er den billigere og lettere, men den har også bedre virkningsgrad. Fordelen for deg er at du kan kjøre lenger på hver lading og at modellen din får mer power.

        Etterhvert som indoorsesongen er i gang så sopes alle forhandlere for GWS så bestill en neve med det samme.

        Comment

        Working...
        X