Announcement

Collapse
No announcement yet.

inkjøring av børste motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • inkjøring av børste motor

    driver nå å setter sammen en easy glider electric og tenkte jeg skulle gjøre ting litt ordentlig å kjøre inn motoren. hvor lenge skal den kjøres inn og på hvor høy spenning. det er en permax 400 6V motor. har nå kjørt den i 20 min på en enkel nimh celle (1.2v) men klarer ikke å se at børstene ligger noe mere intil ankeret (eller hva det heter)

    Tenkte på om motoren burde times også. på bak plata er det 3 hakk som den kan settes i for forskjellig timing. den står nå i det i midten og da gnistrer det en del ved børstene selv på 1.2V
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    De skal kjøres inn ca 1 time på enkelt celle eller lav trothle ved flere celller.
    Uten å være sikker så regner jeg med at det er for timing de 3 punktene du nevnte på baksiden. Midstilling for null timing og de to andre for timing normal rotasjon retning og timing reverse rotasjon.

    Du kan også kjøre inn motoren i vann på full guffe - når vannet er grått er motoren innkjørt. (Kilde MAN - Backyard flyer). La motoren tørke godt etterpå.
    Last edited by Superstar40; 22-11-05, 19:30.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      den har stått i godt over en time nå og den gnistringa jeg så ved børstene er helt borte så da regner jeg det som bra nok. Etter erfaring varer ikke disse børstemotorene så lenge uansett hehe
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment

      Working...
      X