Jeg har to 550-størrelse børstemotorer av den typen som ikke er ment for å kunne åpnes. Gjennom kjølehull kan jeg se at kommutatoren er farget der den har vært i kontakt med børstene. På nettet har jeg sett reklame for kommutator smøremidler. F.eks. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXKUF7&P=V eller http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXWS68&P=M. Har slike midler noe for seg? Når bør man evt. bruke dem?
Motorene har fått sin dose støv og skitt. Vet ikke hvor mye som evt. måtte være inni. Kan de ha utbytte av "motorrense", f.eks. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXFWJ4&P=M ?
Bør man smøre lagrene, og evt. med hva?
Linker til brukbare midler tilgjengelig i Norge er velkomment.
Jeg er også mottakelig for andre tips om stell og vedlikehold av motorene.
Motorene har fått sin dose støv og skitt. Vet ikke hvor mye som evt. måtte være inni. Kan de ha utbytte av "motorrense", f.eks. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXFWJ4&P=M ?
Bør man smøre lagrene, og evt. med hva?
Linker til brukbare midler tilgjengelig i Norge er velkomment.
Jeg er også mottakelig for andre tips om stell og vedlikehold av motorene.
Comment