Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight G5 er kommet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    For de som ikke allerede har kjøpt. G5 kommer også som en oppgradering til folk som har tidligere versjoner.

    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #17
      Min ligger hos postkontoret.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #18
        Min også .. Simulatortrening i kveld for alle penga

        Blir spennende å se hvordan RealFlight er versus Phoenix som jeg har brukt i 2 år nå.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Illusion View Post
          Min også .. Simulatortrening i kveld for alle penga

          Blir spennende å se hvordan RealFlight er versus Phoenix som jeg har brukt i 2 år nå.

          Ja meget spennende da jeg har Realflight men mange skryter sånn av Phoenix at jeg har vurdert og kjøpe den også.

          Så jeg takker og bukker om du kan skrive noen ord når du har fått testet den: )
          Bare flygreier: )

          Comment


          • #20
            Originally posted by cissaman View Post
            Ja meget spennende da jeg har Realflight men mange skryter sånn av Phoenix at jeg har vurdert og kjøpe den også.

            Så jeg takker og bukker om du kan skrive noen ord når du har fått testet den: )
            Skal alltids klare å lirke av meg noen subjective betraktninger Men nå kommer jo RF med egen radio så det vil nok være en del faktorer rundt det siden jeg er vant til å bruke min egen radio både på Phoenix og Real Life med samme expo innstillinger, stikkefølelse o.l.

            Rettelse: RF kommer visst med kabler slik at man kan koble sin egen Futaba radio til den medfølgende radioen.. Var jeg ikke klar over.. blir spennende å prøve, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor de ikke kan selge en versjon uten den medfølgende radioen.. Bonus
            Last edited by Illusion; 02-12-09, 14:50.

            Comment


            • #21
              Jeg har selv prøvd Phoenix et par ganger uten at jeg har vært nevneverdig imponert... Liker RealFlight mye bedre grunnet bedre fysikk.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • #22
                Originally posted by Mathias View Post
                Jeg har selv prøvd Phoenix et par ganger uten at jeg har vært nevneverdig imponert... Liker RealFlight mye bedre grunnet bedre fysikk.
                Tjaa.. smaken er vel som baken og så vidt jeg vet så er (var?) heli fysikken til Phoenix mye bedre enn RF. Nå har jeg testet G5 litt og sitter igjenn med blandede følelser. Ut av pakken er stikkene alt for følsomme. Og måtte på "nybegynner" nivå før det begynte å føles mer riktig etter min bak. Har også gjort noen små forsøk på å koble 10C'en min til via ledning til RF radioen uten noe spesielt suksess. Nå skal det sies at det var ett helvete å sette opp radioen første gang i Phoenix også så det kommer seg vel sikkert etter litt banning og steiking.. lesing av manual og mysing på diverse fora.

                Er ikke av de som gir opp med det første så skal leke meg litt med innstillinger o.l. før jeg avsier en endelig dom.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Illusion View Post
                  Tjaa.. smaken er vel som baken og så vidt jeg vet så er (var?) heli fysikken til Phoenix mye bedre enn RF.
                  Som du sier - smaken er som baken...
                  Mathias
                  Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                  Comment


                  • #24
                    Da har jeg flydd litt heli på RealFlight og prøvd så godt jeg kan å sammenligne med Phoenix. Synest at utvalget av "normale" heli'er i T-Rex 5-700 størrelsen er dårlig i pakken, men det finnes mye å laste ned fra swap siden til RF.

                    Lastet ned Trex-700-Ndws._AV, Trex 600N-G4-V1_EA og Align T-Rex 500 CF_EA samt prøvd noen av de som følger med som standard. T-Rex 500 fungerte ikke i G5 da halen loggret ukontrollert.

                    Jeg mener at så objektivt som det er mulig for meg å bedømme så er heli fysikken i Phoenix merkbart bedre enn i RF. RF føles unaturlig i bevegelsene og stikkekorrigeringene ser veldig stakato ut visuelt sett i RF. I Phoenix føles hovring mye smoothere. Min erfaring med Phoenix vs. Real Life er at hovring er vanskeligere og åttetall er enklere enn i RL. Har enda ikke koblet 10C'en min til RF så jeg kan ikke bedømme 8-talls flyvning i RF da stikkfølsommheten er alt for annerledes enn hva jeg er vant til.

                    Men for all del.. Begge er virkelig gode simulatorer og vil spare enhver mange krasj-kroner. Kan heller ikke se bortifra at jeg er påvirket av å ha brukt Phoenix så lenge, men jeg ser ingen grunn p.t. til at Phoenix eiere skal hoppe over til RF. Jeg er også i utgangspunktet helt imot at oppgraderinger skal være så dyre som de er i RF. Og hva er poenget med å ta betalt for ekstra doninger ? Expansion pack's er bare irriterer i mine øyne.

                    NB! Jeg har ikke skrudd på noen som helst parametre i hverken Phoenix eller RF. Begge har uendelig med innstillingsmuligheter, men det har jeg ikke tid til å sette meg inn i. RF har jeg testet i alle tre difficulty-modus og landet på Beginner.

                    Ta dette med en klype salt Og det er ingen vits i å starte noe fanboy-krig Jeg kjøpte RF for VPP trening og kommer til å bruke simulatorene om hverandre.

                    Comment


                    • #25
                      Hvordan var det nå igjen med nedlasting?

                      Når jeg har lastet ned ad-on, den som har et logo med bokstavene RFX og filen ender på -EA. Så husker jeg at man skulle putte den inn i programmappen DATA under Realflight, men skulle det gjøres noe med filen først? Jeg har rent glemt og får det ikke til å fungere. Dessuten: Jeg sitter på trådløst nettverk i heimen og kommer ikke på multiplayer. Er det noen som har en grei oppskrift på å åpne de rette porter for å få forbindelsen i orden?
                      Last edited by lupus49; 04-12-09, 20:50.
                      Flisespikkeri er gøy!
                      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                      Dyrøy MFK
                      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                      http://rolv.info

                      Comment


                      • #26
                        En RFX legger du inn etter at du har startet RealFlight.

                        Gå på menyen øverst,
                        Klikk "Simulation" så "Import" og så "RealFlight archive (RFX, G3x..)"
                        Finn frem filen du lastet ned, klikk OK og den er lastet inn i RF.

                        Multiplayer har jeg ikke testet ennå, så jeg kan ikke gi deg svar der. Mulig denne kan hjelpe deg:
                        404 Not Found
                        Trond Nilsen

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lupus49 View Post
                          Når jeg har lastet ned ad-on, den som har et logo med bokstavene RFX og filen ender på -EA. Så husker jeg at man skulle putte den inn i programmappen DATA under Realflight, men skulle det gjøres noe med filen først? Jeg har rent glemt og får det ikke til å fungere. Dessuten: Jeg sitter på trådløst nettverk i heimen og kommer ikke på multiplayer. Er det noen som har en grei oppskrift på å åpne de rette porter for å få forbindelsen i orden?
                          Du må åpne udp portene fra 61234-61241 i routeren
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by xxl View Post
                            Du må åpne udp portene fra 61234-61241 i routeren
                            Siden det kanskje er andre som sliter med det samme og ikke tør å spørre dumt, tar jeg det på meg. Routeren? Mener du brannmuren. Der har jeg lagt Realflight G5 til unntakene med portene 61234 OG 61241. Må jeg åpne ALLE portene imellom også? Det går jo ikke an å ta dem samlet så langt jeg skjønner.
                            Flisespikkeri er gøy!
                            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                            Dyrøy MFK
                            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                            http://rolv.info

                            Comment


                            • #29
                              Port Range

                              Originally posted by lupus49 View Post
                              Siden det kanskje er andre som sliter med det samme og ikke tør å spørre dumt, tar jeg det på meg. Routeren? Mener du brannmuren. Der har jeg lagt Realflight G5 til unntakene med portene 61234 OG 61241. Må jeg åpne ALLE portene imellom også? Det går jo ikke an å ta dem samlet så langt jeg skjønner.
                              Branmuren i routeren eller på Pc'n (Fx windows sin eller et eller annet virusprogram sin)

                              Kommer vell ann på hvilken brannmur du har men de fleste har vell noe som heter Port Range som åpner porter mellom to tall. Er usikker på om du bare kan åpne de to eller om du må åpne alle.

                              Jeg åpnet alle og det funket
                              BOOMA Intelliswitch

                              Odd A Eriksen

                              Comment


                              • #30
                                Hummm Det sto i manualen jo

                                "If you are connected to the internet behind a router (cabled or wireless) or software firewall, you may need to open up access to a certain range of port numbers before RealFlight can successfully connect for multiplayer game play. Please Note: If you are unfamiliar with how to set up port forwarding on your router device and/or software firewall product(s), please refer to the supporting documentation (installation guide, user's manual, etc) that came with the networking hardware or software you are using, or you may also try contacting the manufacturer's technical support for those products. For RealFlight G5 multiplayer gaming, by default the following port ranges must be forwarded to the client IP under the UDP traffic protocol: 61234-61241
                                You may adjust this range in the RealFlight G5 Settings dialog window. See section Base Internet Port- on page 113"


                                Alltså du må åpne alle (port Range)
                                BOOMA Intelliswitch

                                Odd A Eriksen

                                Comment

                                Working...
                                X