Prøver en RCV .58CD 4 takt uten ventiler. Nydelig motor med enda bedre lyd.
Har den i en Kyosho Calmato Trainer for utprøving og innkjøring. Er dårlig med flyplasser her så vi pleier håndstarte flyene.
Problemet er at motoren ikke tåler den brå forandringen i fart og stopper. Har erfart at 2 taktere oppfører seg slik når stilt for mager.
Men har prøvd å stille hoveddysa så rik at motoren hoster og nesten ikke når topp turtall uten at det har blitt bedre.
Slanger , tank osv er sjekket og i orden.
Er også helt sikker på at motoren ville oppført seg helt ok hvis flyet hadde blitt startet på hjulene.
Noen som har erfaring ?
Har den i en Kyosho Calmato Trainer for utprøving og innkjøring. Er dårlig med flyplasser her så vi pleier håndstarte flyene.
Problemet er at motoren ikke tåler den brå forandringen i fart og stopper. Har erfart at 2 taktere oppfører seg slik når stilt for mager.
Men har prøvd å stille hoveddysa så rik at motoren hoster og nesten ikke når topp turtall uten at det har blitt bedre.
Slanger , tank osv er sjekket og i orden.
Er også helt sikker på at motoren ville oppført seg helt ok hvis flyet hadde blitt startet på hjulene.
Noen som har erfaring ?