Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med RCV 130 CD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med RCV 130 CD

    Hei!
    Har en ESM Spitfire med en RCV 130 CD i som jeg har kjempeproblemer med!!
    Hadde store problemer med å finjustere den etter at den var ferdig innkjørt ( det var lekkasje på baklokket og O-ringen på bendet mellom forgasser og topp var skvisa!!) Ordnet dette og fikk den rimelig bra til men det gikk ikke bedre enn at den stoppet på jomfruturen!! Etter det var det steike umulig å få motoren til og gå slik den skulle. Motoren ble sendt til fabrikken for rep, den ble returnert med følgende beskjed :

    The cylinder housing and cylinder were replaced to give better tick over and performance. Motor tested good.
    Best regards

    Har nå kjørt den inn på nytt og igjen viser det seg at det ikke lar seg gjøre å få denne RCV`n til å gå slik den skal!!!
    Fikk ikke motoren til å gå under 3000 rpm og den stoppet plutselig når den gikk på 4000 rpm. O-ringen på hovednåla viste seg å være for liten!!!!! Byttet den og motoren ble betraktelig bedre!
    Den går nå brukbart på tomgang og bra på max den throttler også fint når jeg øker raskt fra tomgang til max. men ved 4-5000 rpm går den svært ujevnt og har en lei tendens til å stoppe.
    ER ikke spesielt imponert over verken motor eller testkjøringa til fabrikken!!! Tør selfølgelig ikke å fly med denne motoren!!
    Er det noen som har et tips til meg før jeg trør RCVèn i myra og kjøper meg en SAITO!!!
    Mvh
    Bent Andreassen




    Harstad Modellflyklubb på Facebook
    http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/
Working...
X