Har en US Engine der jeg sliter litt med tenningen. Den har magnetisk tenning (uten stift)
og fjæropptrekk for starting.
Lest litt rundt på andre forum og funnet ut at denne type tenning trenger min 300rpm for å gi gnist.
Har hatt motoren montert i benk og knotet mye frem og tilbake. Satt på batteridrill og dratt rundt så det holder...GNIST !
Skrur motoren på flyet...klar får å starte...men, ikke f*** ! Den får bensin i massevis.
Prøver å ta ut pluggen for å sjekk men ikke en eneste liten gnist?!? Prøvde deretter med ny plugg og da gnistret
det en del ganger før den åpenbart "døde".
Kan det være "feil" plugg? At den ryker? Den nye jeg prøvde er beregnet på gressklippere.
Tar i mot tips med stor takk !!!
og fjæropptrekk for starting.
Lest litt rundt på andre forum og funnet ut at denne type tenning trenger min 300rpm for å gi gnist.
Har hatt motoren montert i benk og knotet mye frem og tilbake. Satt på batteridrill og dratt rundt så det holder...GNIST !
Skrur motoren på flyet...klar får å starte...men, ikke f*** ! Den får bensin i massevis.
Prøver å ta ut pluggen for å sjekk men ikke en eneste liten gnist?!? Prøvde deretter med ny plugg og da gnistret
det en del ganger før den åpenbart "døde".
Kan det være "feil" plugg? At den ryker? Den nye jeg prøvde er beregnet på gressklippere.
Tar i mot tips med stor takk !!!