Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanskelig bensinmotor som er trangstartet..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vanskelig bensinmotor som er trangstartet..

    Kjøpte for et års tid siden en kina bensinmotor på 26 ccm for å revitalisere en gammel modell som jeg har hatt stående lenge. Modellen er ikke mye å se til, og derfor legger jeg ikke de store pengene i den. Starta opp motoren for noen måneder siden, og da starta den greit når jeg stappet fingeren i innsuget for å prime den, da den ikke har noen choke. Konkluderte dermed med at det trengtes et chokespjell, så det ble bestillt et spjell som passet på valbroen...Har ikke vært borti denne typen før som har primjeboble i tillegg slik som på gresstrimmeren....

    Uansett - har nå montert choke spjellet, og motoren er lei...den vil ikke starte. Om jeg primner den godt, holder fingeren på det lille hullet i chokespjellet i tillegg så går den 3 sekunder og stopper igjen....Begynner å bli litt lei av greiene... Legger ved noen bilder her så dere kan se hvordan det henger sammen.
    Click image for larger version

Name:	WP_20130203_002.jpg
Views:	1
Size:	98.3 KB
ID:	633586Click image for larger version

Name:	WP_20130203_003.jpg
Views:	1
Size:	66.6 KB
ID:	633587Click image for larger version

Name:	WP_20130203_004.jpg
Views:	1
Size:	81.2 KB
ID:	633588
    Slangen til venstre er tilførsel fra tanken. Den til høyre er retur fra primebobla til tanken. Når det trykkes på bobla kommer det bensin ut her, og jeg synes det var litt unødig å la det gå til spille. Den som sitter mot flykroppen er lufting som bare henger ned under cowling. På bildet fra undersiden kan man se hendelen til chokespjellet.

    Noen som kan forbarme seg over en stakkar og forklare meg hva jeg må gjøre for å få denne dritten til å virke
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Fikk startet motoren nå i ettermiddag. Må prime motoren med fingeren helt inne i forgasseren til den er kliss våt... Da starter den og går som bare det. Problemet er da egentlig at jeg ikke får fingeren inn i forgasseren når cowlingen er på, og det var et håp om at choke spjellet skulle løse dette.

    Er mulig den var tørr og trengte å fylles opp med bensin, så skal prøve den igjen om et par dager for å se. Noen som har noen ide om hva som kan gjøres for å få dette til å fungere bedre??
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Tror kanskje du har rett i att den bare var helt tørr. håper det ordner seg
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment

      Working...
      X