Sliter litt med mottakeren på min longshot. På enkelte avstander, neppe mer enn 250-300 meter, så får jeg små "napp".. Ikke noe alvorlig, men nok til å ramle ut av en liten termikkboble, og absolutt nok til at det blir skummelt å fly lavt over trerekker og andre steder du er nødt til å vite hvor flyet er om to sekunder... Bruker en optic6 sender. Ja.. Jeg vet at den er utdatert, og at 2,4 er veien å gå, men det er aktså den jeg flyr med.
Mottageren er en liten 8 grams,5 kanalers Protech single-conv, som jeg strengt tatt ikke husker helt hvor jeg har fra..
Jeg har prøvd et par variasjoner ang. antenneplassering, men det ser ut til å være omtrent det samme. Rangecheck er absolutt innenfor akseptabel avstand. Det rare er at det bare er på bestemte steder på "stripa" det inntreffer, andre steder kan jeg fly ganske fint. Det dukker ikke engang opp på hver flytur.
Jeg har ikke plass til en dualconversion rx, og har ikke råd til å bytte til 2,4 akkurat nå.
Jeg, og mange andre har flydd på samme stedet uten problemer.
Ja, det er karbonkropp, og nei, antenna er ikke inne i kroppen
Er det bare det at protech`en suger? Kan det hjelpe å bytte den ut med en annen liten singleconv...?
Ps.. Bruker en gammel GWS speedcontroller som volt-regulator da jeg bruker 2c lipo som rx batteri. Denne ligger ganske tett på rx. Kan det ha noe å si? Bruker jo ikke throttle uansett...
Mottageren er en liten 8 grams,5 kanalers Protech single-conv, som jeg strengt tatt ikke husker helt hvor jeg har fra..

Jeg har ikke plass til en dualconversion rx, og har ikke råd til å bytte til 2,4 akkurat nå.
Jeg, og mange andre har flydd på samme stedet uten problemer.
Ja, det er karbonkropp, og nei, antenna er ikke inne i kroppen

Er det bare det at protech`en suger? Kan det hjelpe å bytte den ut med en annen liten singleconv...?
Ps.. Bruker en gammel GWS speedcontroller som volt-regulator da jeg bruker 2c lipo som rx batteri. Denne ligger ganske tett på rx. Kan det ha noe å si? Bruker jo ikke throttle uansett...