Unconfigured Ad

Collapse

Code Lock på MX-24s fikset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vingen300
    • Oct 2003
    • 81

Code Lock på MX-24s fikset

Tenkte jeg skulle opplyse om dette for andre som eventuellt måtte komme i "knipa".

Kjøpte en brukt MX-24s hvor Code Lock sto på, evt. om man har rotet det til, kommer da ikke inn i menyene på radion uten å taste inn 4 sifferet kode. Hvor da koden er ukjent.

Kontakte leverandør her i Norge og fikk beskjed om at radioen måtte sendes til Tyskland. Kjipt er jo det da dette typisk kan ta litt tid og man må styre med evt. moms og greier når den sendes tilbake.

Ringte til Graupner Tyskland, dvs. en som snakker tysk gjorde det for meg. , for å finne ut av hvordan jeg skulle håndtere shipping osv. (rart Graupner ikke opplyser om en mail adresse på deres web side) Fikk da beskjed om å opplyse hva "username" var på radioen. Tror det heter "owner name" i menyen, dette vises uansett på skjermen. Opplyste da om dette, "case sensitivt", hvor de da genererte en kode for meg som skulle tastes inn. Så gjort og jeg kom inn i menyene! Lykke! Slapp da å sende radion til Tyskland.

Antagelig en eller annen checksum av user name som brukes her, sikkert enkle greier. Om man kan gjøre dette på andre Graupner radioer har jeg ikke peiling på, funket ivertfall på min MX-24s.

Jostein
Working...