Announcement

Collapse
No announcement yet.

WTR-7 Trådløs trainersystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WTR-7 Trådløs trainersystem

    Hei!

    Investert i en WTR-7 for å hjelpe nybegynnere på vingene.. Første forsøk var ikke så veldig mye å rope hurra for. Eleven i dette tilfellet har en Futaba 9C Super med TM-8 modul. Og uansett hva jeg prøvde av instillinger på radio og modul så kom det ikke noe lys på WTR'en når jeg plugget denne inn.

    Det første man skal gjøre med denne modulen er å plugge den inn i elev-radioen slik at elevn får linket denne opp. Så sitter den i Instruktørradioen resten av tiden. Vil anta at grunnen til at den må plugges inn i elev-radioen er at man ikke får linket elev til modul dersom instruktørradioen er aktiv.

    Noen som har prøvd dette ? Jeg er spesielt interessert i få noen teorier om hvorfor 9C'en ikke sender strøm til trainerporten. På min 10C fungerer den fint og flott.

    Jeg kom i ettertid på at jeg kanskje kunne ha tatt ut min TM-10 modul og prøvd å få linket 9C'en mens den fikk strøm fra min sender. Får prøve det ved neste anledning.

    Futaba scorer lavt hos meg når det gjelder implementasjon av trainersystemet og kompatibilitet på tvers av radioer.....
Working...
X