Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyheter om Jeti Duplex sendere - 2.4 Ghz med telemetri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har fått knotet og trykket en del timer på radioen i dag.
    Førsteintrykket av radioen er utrolig bra, stikkene kjennes veldig gode ut, men jeg måtte åpne radioen og stramme opp fjærene ganske mye.
    Har fått "grovproggrammert" begge mine Freestylere. Det gikk med en del timer og det gjenstår endel før det er optimalt.
    Har mått bruke mye mer "frie mixer" en jeg er vant til fra andre radioer.
    Bla for "kickflap" og balseror-flaps mix.
    Har funnet ett lite irritasjonsmoment.
    Har som nevnt mått bruke en fri mix for å få til fullspenn balanseror ( balseror til flaps mix).
    I denne frie mix har jeg ikke kunnet justere positiv og negativ grense på begge flaps servoene, man kan kun justere en % verdi for hver servo. Det betyr at vis ikke geometrien er 100% lik på begge servoene så vil en få litt forskjellig utslag på disse.
    Eller så har jeg bare ikke funnet den rette løsningen saken.
    Hvis det blir noe vind i morgen så blir ut å fly .
    Hadde vært greit å fått teste sakene før F3F konkurransen på Søndag.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

    Comment


    • #47
      "I denne frie mix har jeg ikke kunnet justere positiv og negativ grense på begge flaps servoene, man kan kun justere en % verdi for hver servo. Det betyr at vis ikke geometrien er 100% lik på begge servoene så vil en få litt forskjellig utslag på disse."

      -Hva med å sette opp den kanalen som skal følge balanseroret på en kurve med fem eller flere punkter slik at kurven kan brukes til å matche den til balanseroret? Bare en tanke, vet ikke om det går på den radioen...
      Terje

      Comment


      • #48
        heisann
        fikk du bare tyske lydfiler på radioen din ja9
        Pike perfection x3
        Race M
        victor
        Mini Corado
        Graupner mc 32
        Graupner mz 24
        [/QUOTE]

        Comment


        • #49
          Ja det er kun tyske filer.
          Men en kan jo lage filer selv å legge inn hva du vil av lyder slik jeg har forståt det.
          Jeg har ikke sett behovet for noen lydfiler enda.
          Regner med du har sett denne siden: Jeti-Forum - Jetiforum - Index (på tysk)
          Her ligger det linker til litt av hvert av lydfiler
          Jan Eric Klausen
          Forus RC Klubb

          Comment


          • #50
            Lite spørsmål, får man spilt av mp3 filer ( musikk ) 'alla Graupner sin MC32 på denne?
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #51
              Radioen har innebygget AudioPlayer, men har ikke sjekket ut hva slags filer den kan spille av.
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment


              • #52
                takker ja9 , har du fått satt op brems slik at høyderor ikke følger flaps/aileron linjært ?
                Pike perfection x3
                Race M
                victor
                Mini Corado
                Graupner mc 32
                Graupner mz 24
                [/QUOTE]

                Comment


                • #53
                  Nei, jeg har ikke fått til å legge høyderoret på noen form for kurve i Butterfly mixen.
                  Men jeg har nettopp vært ut og testflydd begge Freestylerene mine med Jeti`en.
                  Jeg flyr med radioen kun i senderbøyler da jeg ikke har fått senderpulten min enda.
                  Radioen var veldig smooth å fly med , stikkene er veldig presise og bryterene var veldig greie å finne uten å måtte se ned på radioen. Alt i alt så er jeg veldig fornøyd.
                  Det vel helt sikkert kommme oppdateringer på software underveis.
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

                  Comment


                  • #54
                    Fikk testet flydd endel med radioen i helgen som var.
                    Testing på lørdagen og F3F konkurranse på søndagen.
                    Det er garantert ikke utstyret sin feil at jeg ikke gjorde det bedre i konkuransen.
                    Radioen er veldig behagelig å fly med selv uten senderpulten. Tror nesten ikke jeg komme til å bruke pulten selv om jeg har fått den hjem.
                    Det som finnes av feil og mangler i software vil helt sikkert bli oppdatert etterhvert.
                    Men "hardware" messig er radioen helt suveren.
                    Har ikke fått testet noe telemetri funksjoner enda, men har kjøpt en Jeti MVario jeg tenkte å teste ut i dlgŽen min.
                    Jan Eric Klausen
                    Forus RC Klubb

                    Comment


                    • #55
                      må ha vært flyet du brukte da ja9 hehe , har satt opp xplorer , race m og aspiren på radion min nå . men får jo alldri det trayet espirit har sagt de har sendt , så foreløpig så ligger radioen i boxen sin til ingen nytte. det jeg savner er som sagt kurve til brems og klokke på hvor lenge radioen har vært på sammen med modell tid . slik det er på graupneren min .

                      har satt opp med mvario på alle fly. veldig greit å få frem starthøyder og slikt når en vinsjer .
                      Pike perfection x3
                      Race M
                      victor
                      Mini Corado
                      Graupner mc 32
                      Graupner mz 24
                      [/QUOTE]

                      Comment


                      • #56
                        Har du MVario eller MVarioEX?
                        Den jeg har er MVario, og da ser det ikke ut til at jeg får og telemetridata i diplayet på radioen.
                        Har ikke forsket så mye på det, men foreløpig har jeg ikke fått det til
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

                        Comment


                        • #57
                          har du oppdatert den til siste firmware .
                          Last edited by tomin; 17-07-12, 17:23.
                          Pike perfection x3
                          Race M
                          victor
                          Mini Corado
                          Graupner mc 32
                          Graupner mz 24
                          [/QUOTE]

                          Comment


                          • #58
                            Har fått oppdatert Varioen , men har ikke fått testet enda.
                            Jan Eric Klausen
                            Forus RC Klubb

                            Comment


                            • #59
                              Det har kommet ny programvare til radion . Ikke noe høyderors kompensasjon ser det ut som
                              Pike perfection x3
                              Race M
                              victor
                              Mini Corado
                              Graupner mc 32
                              Graupner mz 24
                              [/QUOTE]

                              Comment


                              • #60
                                Fikk testet Varioen min etter oppdatering, og nå får jeg visning i displayet.
                                Så det var kommet en update til radioen også, men har ikke lastet den ned enda.
                                Har du gjort Jeti oppmerksom på ønske om å ha høyderorskomp. på kurve?
                                Jan Eric Klausen
                                Forus RC Klubb

                                Comment

                                Working...
                                X