Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyheter om Jeti Duplex sendere - 2.4 Ghz med telemetri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    "jeg har lagt hobby litt på vent intill videre. Kaldt! brrr.."

    Det er jo nå det begynner!
    Bål på peisen, Elektrogrisen på stuegulvet og radioen på bordet med et glass av favoritt brusen ved siden av!

    Rydd byggebordet så kommer byggekløen krypende..
    Mvh Tryggve

    Comment


    • #77
      Dc-16

      Originally posted by Ja9 View Post
      Jeg er også superfornøyd med min radio.
      Har ikke møtt noen begrensninger enda, men det skal siees at jeg ikke har noen store avanserte modeller.
      Har montert disse "håndstøttene" som gir litt mer komfort.
      Bildergalerie-Handauflagen - senderpult-dc16
      Har montert de samme støttene...fine saker, enklere enn den store pulten.

      Har ikke fått prøvd radioen så mye enda, men den virker meget god. Er enig med de som skriver at byggekvaliteten er god.
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #78
        Vi hadde første vinterkupp F3F på Bokn Haugaland i helgen, du var savnet Jan Eric (blant andre).

        Etter nesten hver omgang når jeg hadde landet la jeg merke til at side-potmeterne på senderen sto helt vilkårlig.
        Det er tydeligvis lillefingrene mine som hviler på senderen som kommer borti når jeg flyr.
        Jeg har kickflap volum på venstre og høyderors trim på høyre, så det er ikke noe kjekt for meg om jeg ufrivillig kommer borti disse under flygingen.
        Jeg skulle ønske disse spakene var plassert 1-1,5 centimeter lengre frem på sidene.

        Er det noen andre som har hatt problemer med dette?

        Jeg tenkte i hvertfall å prøve å løse det med å lage noen håndstøtter selv, men med en liten ergometisk avslutning frem mot side-potmeterne, sånn at lillefingeren ikke kan skli borti spakene når jeg flyr.
        Last edited by tyggen; 13-11-12, 15:39.

        Comment


        • #79
          Nyheter om Jeti Duplex sendere - 2.4 Ghz med telemetri

          Skulle gjerne vært der, men man må prioritere familie avogtil også. Jeg bruker ikke sliderene på siden til noe. Så jeg har ikke noe problem med at kommer borti de.
          Kan du ikke bruke vripotmeterene isteden for?
          Jan Eric Klausen
          Forus RC Klubb

          Comment


          • #80
            På vripotmeterne har jeg balanseror differensial og siderorsmix, dessuten har jeg kjøpt denne radioen til oppunder 10 konger og da vil jeg ha alle de mulighetene som bør være tilstede.

            Hvem bryr seg hvis det var en plastikk sak fra Hongkong til 250kr, men det er jo ikke det jeg har investert i.

            Jeg tror noen håndstøtter med en liten avrundet kant på vil løse problemet, hvis ikke må jeg flytte sidepottene.

            Comment


            • #81
              Jeg personlig foretrekker å ha minst mulig knapper og potmetre innvollvert i oppsettet på F3F flyene mine.
              Da slipper jeg å bekymre meg for å komme borti og endre instillinger underveis mens jeg flyr.
              Flyr du med radioen i bøyler eller i pult?
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment


              • #82
                Jeg har bøyler på radioen, jeg har sett litt nøyere på det og har kommet til at side pottene kommer i konflikt med hendene mine uansett.
                Løsningen er å bytte ut knottene på side pottene med vanlige helt runde knotter, sånn at de bare er tilgjengelig fra siden.
                Men jeg tror kanskje det er bedre å prøve å selge radioen mens den er ny, istede for å begynne å modifisere den.

                Comment


                • #83
                  Nyheter om Jeti Duplex sendere - 2.4 Ghz med telemetri

                  Jeg måtte ta på meg radioen for å sjekke om dette vil bli ett problem for meg om jeg skulle velge å benytte disse pot' ene til noe. Men jeg holder stikkene med " pennegrep"
                  Lillefingrene mine peker derfor ikke fremover i det hele tatt.
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

                  Comment


                  • #84
                    Å bytte ut side spakene med helt runde knotter syns jeg er en akseptabel løsning for mitt vedkommende.
                    En kan jo få kjøpt knotter i alle mulige former og en litt stor flat en i aluminium kunne blitt bra, da får en større vandring på side-potmeterne også (samme vandring som på knottene fåran på senderen).

                    Uansett så tror jeg kansje at dette egentlig ikke er den beste senderen for meg, det syns jeg var litt leit for jeg likte den ellers veldig godt.. dobbel sendermodul og greier.
                    Last edited by tyggen; 14-11-12, 16:47.

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by trykal View Post
                      Uansett så tror jeg kansje at dette egentlig ikke er den beste senderen for meg, det syns jeg var litt leit for jeg likte den ellers veldig godt.. dobbel sendermodul og greier.
                      Hva var galt med den?

                      Comment


                      • #86
                        Jeg skal prøve hvordan den er med runde knotter på sidene i morgen.
                        Click image for larger version

Name:	RIMG0002.jpg
Views:	1
Size:	114.3 KB
ID:	594581
                        Jeg har bestilt 4stk av disse: Black Knob - 15x19mm - COM-09998 - SparkFun Electronics
                        Det er mulig jeg vil bruke dem på forsiden også, de er både visuelt og følelsesmessig mer retningsbestemt.

                        Comment


                        • #87
                          Det er ikke noen som har DS-16 på lager enda?

                          Jeg har ikke så lyst på pultradio.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by jotto View Post
                            Det er ikke noen som har DS-16 på lager enda?

                            Jeg har ikke så lyst på pultradio.
                            Hadde kledd deg...

                            på dine 1500rpm har du jo seilheli?

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by andersand View Post
                              Hadde kledd deg...

                              på dine 1500rpm har du jo seilheli?
                              Ja, det er jo nok vind fra dine 4000 RPM 700-size heli til å gi nok oppdrift til resten av oss :P Dvs når du faktisk flyr da, du tenner jo som regel bare på helikopterne dine.

                              Edit: nei, nå ble det OT her. Skjerpings!
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #90
                                Jeg la visst inn en preorder på en Jeti DS-16 igår. Moroooo!

                                Jeg var så heldig å få fikle litt på en DC-16 for litt siden. Jeg var mektig imponert!
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X