Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aurora 9 i gulvet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aurora 9 i gulvet...

    Tittelen forklarer vel det meste.

    Senderen min glapp ut av hempen sin og gikk rett i gulvet, dette medførte da at høyre stikke ble slått inn i radioen.
    Hvordan er det å få fikset dette? få det i senter igjen osv...

    Må sikkert bytte opplagring og tilhørende mikkmakk, er det vanskelig å få alt i senter igjen?

    All hjelp tas imot med stooort takk! Er forberedt på at fly går i bakken, men ikke sendern!

  • #2
    Hvis du ikke er veldig teknisk kyndig ville jeg ha sendt den til service. Det er vel Hobbico som har agenturet i Norge men den må leveres inn via butikk. Er du heldig så er det kanskje noen her på forumet som føler seg kvalifisert til å reparere.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Spørs jo litt hva som er knekt. Hvis den er knekt i plastikken, så kan du pelle opp senderen å forsøke å lime.
      Hadde plukket den opp og funnet ut hva som er knekt.
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #4
        Skrudde den opp og så inni, men er litt for redd for og ødelegge noe mer... Og selfølgeli er det meldt fly vær for første gang på lenge
        denne uka! Ble litt oppgitt av det hele, var ikke senderen jeg lav av penger til men ny flyet som kommer i august...

        Comment


        • #5
          Virker som det er akselen til sideveis bevegelsen som er knekt fungerer opp og ned.

          Comment


          • #6
            Mista nylig min 8FG i gulvet, og der ble også stikka slått inn litt og sto skjevt. Dog virket stikkebevegelsene helt fint, bare ute av senter. Jeg åpnet radioen og fant fort at det var en liten metall plate som holdt stikka. i posisjon som var bøyd. Løsnet, rettet den og satte den på plass igjen.

            Hvis det er noe som er knekt og tilsynelatende ikke er lett å bytte ut på din radio ville jeg nok vurdert å få sendt den inn for sikkerhets skyld
            Øystein T.

            EF Extra 300 70"
            Speedfire F5B
            Baudis Fosa F3B
            Ascot F3B
            Lynx Carbon
            EF Extra 300, 58" Electric
            T-Rex 700N

            www.artistic3d.net

            Comment


            • #7
              Er knekt senter akselen som går holder selve stikka. Skrudde opp for og se, men ble bare så demotivert av hele greia at jeg skrudde
              sammen hele greia igår å la det til side. skal se hva det blir til neste uke når hobby butikk eieren komme tilbake fra ferie og høre hva
              han sier.
              Ser ikke ut som det er noe veldig til hokkus pokkus å bytte, men så var det motivasjonen da....

              Comment


              • #8
                hvor bor du ?
                **********************
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK


                Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                Futaba 12Fg Fasst

                Comment


                • #9
                  Ett lite stykke utenfor Molde.
                  Skal oppdatere profilen min så det vises på avatar'n.

                  Comment


                  • #10
                    Da er radioen i orden og klar for nye eventyr, vart endel dill med den nye stikka.
                    For den var ikke kalibrert for min radio, selger og Modellsport sto hardnakket på at de hadde sentrert og kalibrert stikka før den ble sendt.
                    Men når jeg slo på radioen så sto fortsatt ikke servoene i null og heller ikke i samme posisjon, og i monitor funksjonen viste det også at det ikke sto i senter.
                    Etter mye googling fant jeg endelig ut hvordan jeg skulle komme meg inn i sub menyen på radioen og rekalibrere stikkene, og nå er alt som det skal være.

                    Litt snodig at modellsport som fører Hitec i Norge ikke vil ut med dette eller om de da ikke vet om det...

                    Det litt morsomme med all denne internetttravingen var jo at jeg fant ut at det egentlig er endel sånne små feil på aurora 9 som det såkalte "Dead band issue" osv som jeg ikke har lagt merke til før. Min radio har også dette symptomet fant jeg ut nå etter pg ha lest det, men har ikke merket noe av det før så det har sikkert ikke så veldig mye å si for min del.

                    Men nå er det vertfall i orden så nå må jeg bare bli ferdig med flyet mitt!

                    Comment

                    Working...
                    X