Announcement

Collapse
No announcement yet.

Art-tech Coota sjøfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Art-tech Coota sjøfly

    Endelig! I dag kom Coota'en min i posten og byggingen ble satt raskt i gang. Det tok bare et kvarter. Settet inneholder alt man trenger.. til og med epoxy. Nå står batteriet til lading som dessverre må stå i 4 timer =( så jeg har ikke fått testet det enda. så vi får bare vente og se. skal komme med mer når jeg har fått prøvd det
    Attached Files

  • #2
    mitt kom også, men det var ødelagt Og nå for jeg ikke lagt inn bilde her heller.Har jo lagt inn bilder før??

    Comment


    • #3
      Originally posted by Java
      Endelig! I dag kom Coota'en min i posten og byggingen ble satt raskt i gang. Det tok bare et kvarter. Settet inneholder alt man trenger.. til og med epoxy. Nå står batteriet til lading som dessverre må stå i 4 timer =( så jeg har ikke fått testet det enda. så vi får bare vente og se. skal komme med mer når jeg har fått prøvd det

      nice
      Mvh Jan Ulrik Opheim

      Comment


      • #4
        Java. Har du tenkt og bruke den sender og mottaker som følger med?
        Inresant og høre om den funker ok.
        Jeg tror jeg setter inn en fra hitec, for og kunne samle alle modeller på en sender. Jeg monterer på en ubec også. Få høre åssen det gikk når du har prøvd det da?
        arvid

        Comment


        • #5
          Ja, har fått testet det nå.. Fløy MYE bedre enn forventet.. Det er skikkelig trøkk i den.. ikke noe minimum med motor og batteri. Jeg har lyst til å bytte radio og mottaker. Virker som om det ikke er helt stabilt kontakt mellom disse to. jeg skal kjøpe meg en ny sender. Noen som har tips om hvilken? trenger ikke så veldig avansert en. noe Hitec Eclipse o.l Men flyet er utrolig bra.. gleder meg til sommeren hvor det får prøvd litt vann å ta av fra. kanskje noen sjøfly treff etter vært, vi får se.. jeg flyr mye alene her på Noresund (ved Norefjell)

          Comment


          • #6
            prøvde mitt idag jeg og. Men jeg bytta til hitec rx. Det fløy fint, hadde nok krefter, men det blåste så hardt der jeg var, at jeg ga meg..
            Sånne billige sendere/mottagere pleier og være dårlige. Nesten alle opplever støy/glitch. Men jeg synes det "bråka"litt mye til og være elektro.
            arvid

            Comment


            • #7
              Glemte å si at etter 20 min så løsnet motoren min. Pass på dette de som kjøper flyet. forsterket min med større skruer og epoxy

              Comment


              • #8
                ja det bråker fælt. høres ut som en glow motor

                Comment


                • #9
                  se etter en brukt radio her da vel
                  Ute av drift

                  Comment


                  • #10
                    Følger med så godt jeg kan her jeg.. veldig fin side

                    Comment


                    • #11
                      da får jeg sjekke det etterpå ikveld. Ja, det var skikkelig power i det flyet der.
                      Tenkte jeg skulle prøve 3 seller på det, men det er ikke noe vitsig hvertfall.
                      Kommer til og bli suverent en varm sommerkveld når vannet ligger blankt. Da blir det splæsh og dæsjh. Herlig
                      arvid.

                      Comment


                      • #12
                        Noresund sier du. Var der med bobilen i september ifjor, på sleviken camp, og fløy wingo og cessna hele helga.

                        Comment


                        • #13
                          Å ja.. fikk du flydd noe på vannet der da.. er det ikke veldig urolig vann der?

                          Comment


                          • #14
                            det var kjempefint forhold når vi var der hvertfall.
                            Også er det sjøflytreff på torrud camping ved eikern den 18-20 mai. Det er ikke så langt fra Noresund .Der er det kjempekoslig. Har riktinok vært dårlig vær der ett par av gangene jeg har vært der, men det rår man ikke for.
                            arvid

                            Comment

                            Working...
                            X