Hvordan er disse modellene mht kvalitet og flygeegenskaper? Stemmer det at noen av disse har glassfiberkropp? Ser jo lekre ut, og prisene er jo gode.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
CMPro
Collapse
X
-
Originally posted by AntaresHvordan er disse modellene mht kvalitet og flygeegenskaper? Stemmer det at noen av disse har glassfiberkropp? Ser jo lekre ut, og prisene er jo gode.
Har bygget et fly fra CMPro, lancair .40, og byggesettet var god kvalitet. Dette har glassfiberkropp. Tegningen var heller skral, men forståelig. (Det var bare èn tegning av hele flyet, uten at det stod rekkefølge av byggetrinn.) Flyet var VELDIG pent når det var ferdig. Solgte det før jeg fikk det i luften, men har fått med meg noen turer. Flyet krever stor hastighet, flikker VELDIG lett, og bør flys med flittig bruk av sideror. Men det tåler masse, det fikk den nye eieren erfare da den flikket i en sving og landet nose down fra 10-15m høyde! Litt "trekkspill" i nesen, men lar seg lett reparere! Morsemt med glassfiber!Jan Fredrik Bjordal
www.JetsOfBergen.no
This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.
-
Comment
-
kjøpte meg en Cap 232 60size i høst. Billig var den jo(1500kr)
Flyet er veldig lett bygd med enkleste løsning på det meste.
Bruker en SC 80 4takt å det virker som en bra motor med tanke på vekt.
Er utrolig lett flyd å er stabil i lav hastiget.
Er jo ikke så veldig avansert å påkostet fly,men det er jo en bra bruk`s modell til lav pris. Er ikke akkurat nervøs når jeg tar av..Odd Inge Haugan
Formann Alta RC klubb
Comment
-
Jeg har den store P-40en til CMP og det er en fin modell. Originalt har den mange grove skalafeil men det flyr faktisk veldig bra og har utrolig snille stallegenskaper. Min er modifisert mye for å blir mer skalariktig. Jeg syns det flyr minst like bra som min ESM Spitfire som er i samme størrelseklasse/skala.
Byggebeskrivelse og tegning er så godt om ikkeeksisterende på min CMP modell men man kjøper heller ikke en sånn modell om man ikke kan sette sammen et fly fra før. Man bør bekrefte CG ved enten å regne eller sjekke hva andre bruker som fungerer, og man bør sjekke vinkler på haleflater og vinge som på alle modeller. Jeg måtte vinkle horisontalstabene litt i forhold til festene for at det skulle bli rett.
Motoranbefalingene på de større skalaflyene fra CMP er overkill!
Personlig syns jeg at ESM/RC-Flight fly har bedre finish, hvis man skal sammenligne med de. ESM har bedre betrekning og er mer skalalike, men min CMP hadde rette ror, det hadde ikke min ESM Spitfire, der var de skjeve.
Har litt lyst på den nye store Cessnaen til CMP. Mosquitoen er også interressant og jeg tror den kan bli veldig fin etter litt modifisering.
Comment
-
Det jeg så som den største forskjellen i konstruksjon. Var at på esm var det ikke en eneste spant i kroppen fra vingen og bak til halen mens på cmpro var det flere spanter bakover som da selvfølgelig gjør den litt stivere og solidere. esm kroppen var veldig tynn og myk synes jeg. Den store fordelen med esm og som også gjør den en del dyrer er vel at det følger med retract på en del modeller.
Comment
-
Drar litt liv i denne igjen og ønsker flere tilbakemeldinger/erfaringer med CMPro.
Selv vurderer jeg en CMPro Cessna-182 ARF 46~~50 - 65" (2007modellen)
Noen som har noen erfaring med denne?
Comment
-
Originally posted by spewster View PostDrar litt liv i denne igjen og ønsker flere tilbakemeldinger/erfaringer med CMPro.
Selv vurderer jeg en CMPro Cessna-182 ARF 46~~50 - 65" (2007modellen)
Noen som har noen erfaring med denne?
Jeg valgte til slutt å gå for Hangar 9 sin Cessna 182 selv om den er den del dyrere.
Du kan jo lete litt selv på forumet der - det står masse om modellen.Erlend Moen
Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no
Comment
-
Jeg har transallen.
Den har glassfiberkropp og trukkede balsavinger. Den er tomotors(25size)og flyr som på skinner.
Jeg kjøpte to stk. samtidig og kvaliteten viste seg og være serdeles variabel på de to modellene. jeg måtte i tillegg til endel annet bl.a. lage nytt understell på den ene og det er en jobb på en modell med 10 hjul.
Men den flyr som en drøm!!!Tor Helseth
Ålesund og Omegn Modellflyklubb
Comment
Comment