Announcement

Collapse
No announcement yet.

dogfighter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dogfighter

    sitter her og skal bestille meg en 25 dogfighter.valget står mellom great planes p51 og corsair,hvilke av disse har best flyegenskaper?corsair har jo større vingespenn en mustang.vil ha en som ikkje er altfor rask i inflyvingen.har hatt en 10 size mustang tidligere"elektro"denne var grei nok og fly men litt vanskelig og finne riktig landingshastighet på. mvh jan sr
    mvh jan sigurd røyseland

  • #2
    Jeg har nettopp bestil meg en corsair, men den kommer ikke i luften før til uken. Da kan du få rapport om flyegenskaper, hvis ingen andre har noen tips i mellomtiden.

    Jeg tipper uansett at det ikke er så veldig stor forskjell i flyegenskapene på warbirds i denne størrelsen. . .

    Jeg valgte etter bildene på nettsiden, Mustangen så ikke helt frisk ut synes jeg
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

    Comment


    • #3
      jeg skal si meg enig i dette,synes corsairen ser mere skala lik ut.eneste jeg ikkje liker på corsairen er servoene som ligger utsatt til under vingen med tanke på buklanding.går vel fint og lage noe beskyttelse.
      mvh jan sigurd røyseland

      Comment


      • #4
        vi har fløyet her i klubben en god del med både mustangen og corsair,n.. mustangen er litt vanskeligere på take off,s og flyr en god del fortere..
        Corsair,n er stødig på take off,s og lett å kaste selv.. og lander ganske sakte... men det er jo gøy med fart også da...
        betennelse i flynerven..

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jan_Petter
          Jeg har nettopp bestil meg en corsair, men den kommer ikke i luften før til uken. Da kan du få rapport om flyegenskaper, hvis ingen andre har noen tips i mellomtiden.

          Jeg tipper uansett at det ikke er så veldig stor forskjell i flyegenskapene på warbirds i denne størrelsen. . .

          Jeg valgte etter bildene på nettsiden, Mustangen så ikke helt frisk ut synes jeg
          ble en corsair på meg også.kom med raport når du har hatt jomfruturen skall komme med raport jeg også.gleder meg
          mvh jan sigurd røyseland

          Comment


          • #6
            montering av cowling

            Originally posted by Jan_Petter
            Jeg har nettopp bestil meg en corsair, men den kommer ikke i luften før til uken. Da kan du få rapport om flyegenskaper, hvis ingen andre har noen tips i mellomtiden.

            Jeg tipper uansett at det ikke er så veldig stor forskjell i flyegenskapene på warbirds i denne størrelsen. . .

            Jeg valgte etter bildene på nettsiden, Mustangen så ikke helt frisk ut synes jeg
            hei lurte bare på om du har montert cowlinga på din corsair?jeg skjønte ikkje det helt med at du skal skru fast ringen til fuselage,lime på cowlinga på ringen,for så og d montere ringen og cowlinga fra fuselage for og ha på 15 cc med lim og microballons.nå er ikkje jeg expert i alle engelske ord og utrykk.men det jeg funderer på her er om du skjønte tegninga,og om du kan forklare meg hvordan du monterte cowlinga?har grubla på denne cowlingmonteringa i heile dag serru
            mvh jan sigurd røyseland

            Comment


            • #7
              Heisann

              Naa er jeg ute paa tur, og utekontoret mitt mangler desverre norsk tastatur. Men, skal proeve aa hjelpe deg uten ae, oe og aa

              Denne monteringsmetoden er helt vanlig fra GPM, og den er mye enklere enn den ser ut til med foerste oeyekast.

              Monter motor paa riktig sted, UTEN potte. Skru saa cowlingringen fast i FW, iht til tegningen. (Min ring var foroevrig brukket i tre deler, og maatte limes sammen foerst.)

              Tre saa cowlingen paa plass over motor og ring, og finn riktig avstand slik at propell gaar klar. (Lurt aa montere propell midlertidig for best noeyaktighet.)

              Naar du har riktig avstand til propell, "tac gluer" du innsiden av cowling til ringen ved hjelp av CA (lynlim). Dvs du fester cowlingen bare punktvis ved hjelp av CA. Hvis det blir trangt pga at motoren er i veien, pleier jeg aa bruke en liten pinne som jeg dypper i tykk CA og stikker inn i cowling. 4 - 5 punkter er nok.

              Deretter loesner du skruene som fester cowlingringen, og trekker forsiktig cowlingen av flyet igjen (med ringen festet paa innsiden). Saa blander du epoxy og microbaloons til en passende kline, som du paafoerer rikelig paa innsiden rundt hele cowling ringen. NB, ikke gris paa baksiden av ringen, den skal festes til FW igjen. Og vips, cowling ferdig!

              NB! Husk at du maa skjaere ut plass til potta i cowlingringen

              PS:Jeg har laget meg en laaaang umbrako noekkel, slik at jeg enkelt kan skru cowling av og paa.

              Good Luck!
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

              Comment


              • #8
                ok skjønner,nå har jeg ikkje microbaloons,kan vel kansje bruke bare epoxy?ellers får jeg bestille ei flaske av elefun,
                mvh jan sigurd røyseland

                Comment


                • #9
                  Neida, maa ikke ha "micro balloons", den tilsettes primaert for aa redusere vekt, samt at det blir lettere aa pusse.

                  Bruk gjerne ren epoxy, men vaer litt mer forsiktig med mengden.

                  Men, "micro-balloons" er alltid godt aa ha paa byggerommet
                  http://www.phoenix-rc.org/
                  http://www.glamdalrck.net
                  http://www.scalewarbird.org/
                  ---------------------------------------------------
                  Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                  Comment


                  • #10
                    hei.
                    Hvis du skal bruke den til dogfight, hvorfor ikke bygge selv av kanalplast og takrenne ( nedløpsrlør ). Flyr helt strålende med en ASP .28
                    404 Not Found
                    Nederste bilde.
                    Flere kanalplast fly her;...
                    www.spadtothebone.com


                    Mvh Rein
                    mine fly;
                    Noen kommer
                    noen går.

                    Comment


                    • #11
                      P.S.
                      Kanalplast fåes for en billig penge hos "B.T. Pall og embalasje" Hof

                      Mvh. Rein
                      mine fly;
                      Noen kommer
                      noen går.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jan_Petter
                        Neida, maa ikke ha "micro balloons", den tilsettes primaert for aa redusere vekt, samt at det blir lettere aa pusse.

                        Bruk gjerne ren epoxy, men vaer litt mer forsiktig med mengden.

                        Men, "micro-balloons" er alltid godt aa ha paa byggerommet
                        ja får fleske til med ei flaske,får liksom aldrig nok ting og tang i denne hobbyen.kan bli ifølge min "bedre halvdel"litt for dyrt og litt for mye modellfly til tidermen døtte meg det er verd hver krone.
                        mvh jan sigurd røyseland

                        Comment


                        • #13
                          Du kan jo trøste deg med at micro balloons varer leeeeeenge, jeg har hatt min lille boks i mange år. Men veldig kjekt å ha, når du skal spare vekt eller trenger en limfuge som kan slipes.

                          Forøvrig så er litt modellfly-stæsj en liten pris å betale for å ha en glad gutt i heimen, ikke glem det
                          http://www.phoenix-rc.org/
                          http://www.glamdalrck.net
                          http://www.scalewarbird.org/
                          ---------------------------------------------------
                          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                          Comment


                          • #14
                            hei har nå hatt jomfruturen med corsairen.må si meg godt fornøyd med flyegenskapene,flyet var ikkje noe serlig nervøst i sakte fart og var veldig snill og lande.eneste er at jeg måtte lodde ned nesa 60 gram,kunne kansje hatt på 10 gram til,dette skyldes nok o at jeg bruker en 25 la motor.
                            mvh jan sigurd røyseland

                            Comment


                            • #15
                              Hei, og gratulerer med jomfrutur!

                              Jeg rakk såvidt å få Corsairen airborn, før en morsom ryggprolaps slo meg ned på sofaen Eneste oppmuntringen er at været ikke akkurat har innbudt til flyging...

                              Jeg har ikke puttet noe ekstra bly i nesa på min, og vil nok gjette på at tyngdepunktet er en tanke langt bak, men den flyr greit nok. (Har også en LA 25 i nesa)

                              Hater å fly uten sideror, så jeg kommer garantert til å modifisere inn et lite sideror. Synd at dette ikke var originalt, spør du meg!

                              Har også støpt fairings til balanserorsservoene, som jeg synes sitter vel utsatt til under måkevingene på en modell som skal buklandes. Se vedlagte bilder.

                              Med noen små modifikasjoner er Corsairen grei for koseflyging og stikketrening på åkern til naboen

                              Lykke til med dogfightingen i sommer!
                              Attached Files
                              http://www.phoenix-rc.org/
                              http://www.glamdalrck.net
                              http://www.scalewarbird.org/
                              ---------------------------------------------------
                              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                              Comment

                              Working...
                              X