Announcement

Collapse
No announcement yet.

valg av lavvinge trainer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valg av lavvinge trainer

    hiv o hoy,skal ha meg en lavvingetrainer fra elefun.bare et fly jeg kan ha det mye gøy med og ikkje være altfor redd for,hva mener dere gutta er beste valget av:sky raider,at 40 eller la racer?jeg må nesten ha en taildragger siden vi ikkje har skikkelig rullebane men bare jorder og lette fra.kom med erfaringer?takker for all info jeg kan få
    mvh jan sigurd røyseland

  • #2
    da hadde jeg valgt en sky raider uten tvil. de er flere i våres klubb som har den. den kan hovre med en 52 i+ den flyr akro som bare de. la racer er også meget bra fly. at 40 den er de litt dårlig understell på også er den litt tregere i responsen i luften.
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

    Comment


    • #3
      Originally posted by jansr View Post
      hiv o hoy,skal ha meg en lavvingetrainer fra elefun.bare et fly jeg kan ha det mye gøy med og ikkje være altfor redd for,hva mener dere gutta er beste valget av:sky raider,at 40 eller la racer?jeg må nesten ha en taildragger siden vi ikkje har skikkelig rullebane men bare jorder og lette fra.kom med erfaringer?takker for all info jeg kan få

      Om du har mye flyerfaring kan du godt gå for "Skyridderen"...I motsatt fall er nok det beste
      valget for deg AT 40 selv om den har nesehjul. Så er spørsmålet; må du handle fra
      Elefun..? - Det finnes nemmelig et fly som er temmelig likt AT 40 og det er Goldberg's
      Tiger 40 som leveres med halehjul, og som er et fly med utmerkede egenskaper...

      Mvh Einar - fra snøhaugen...

      Comment


      • #4
        Jeg ville nok gått for Goldberg sin
        Øyvind Kveen Fagervold

        -Graupner Club Star

        For tiden få fly

        Comment


        • #5
          De aller fleste lavvingede trainere er mere en gode nok. Kyhoso Calmato er bra, World models sine er bra, Seagull Sport 40 er bra - har hatt den selv og flyr bra - kræsjet på å grunn av pilotfeil. Har nå en Black Horse Twister som er morsom og fly men kilen på rorene, bør brukes med expo og mindre utslag en oppgitt og den er taildragger.

          Ellers så leste jeg en anmeldelse av den siste modellen til Hangar 9, Pulse XT på RCME hvor den kom veldig godt ut - den er også taildragger.

          Alle de modellene som har blitt nevnt så langt passer for 40 til 46 motorer.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            lavvinget trainer

            Hei. Jeg kan bare snakke av erfaring(som ikke er allverdens lang), men jeg har hatt LA racer`n
            Siden finnes ikke

            og den er helt konge. Stabil som på skinner, og går som en kule med en sprek .46 totakter. Min ble ikke flydd i stykker, men tok kvelden en st.hans aften etter et uhell på hobbyrommet.....

            Rein
            mine fly;
            Noen kommer
            noen går.

            Comment


            • #7
              sig Four star 40

              Dette er flyet du skal kjøpe, finnes som kit og arf. Har hatt mitt i syv år nå, tredje motoren som står på nå. Først en os fx40, så os 48ft og nå en saito 56 Gk. Den veier inn på 2,2kg på et vingespenn på 150 cm. Laget for å fly med andre ord..
              Attached Files
              Last edited by HEIN; 25-11-07, 17:57.
              Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
              Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

              Comment


              • #8
                Er selv eier av Sky Raider 40en og er meget godt fornøyd med den. Ønsket en traildragger med tanke på fremtidige skalamodeller og den svarer helt til forventningene. Takeoff er uproblematisk men den er så lett at den flyter lett langt ved landing. Brukte først en OS 46AX men har nå fått en OS 46LA. Fungerer bra med begge motorer og har kraftoverskudd.

                Anders

                Comment


                • #9
                  Originally posted by HEIN View Post
                  Dette er flyet du skal kjøpe, finnes som kit og arf. Har hatt mitt i syv år nå, tredje motoren som står på nå. Først en os fx40, så os 48ft og nå en saito 56 Gk. Den veier inn på 2,2kg på et vingespenn på 150 cm. Laget for å fly med andre ord..
                  Hei

                  Har selv flydd med modellen det her snakkes om både i 60 og 40 size. De flyr fantastisk lett å fint og ville hvertfall ikke vært i tvil om å kjøpe det igjen. Har fortsatt en 40 size på hobbyrommet.

                  Mvh OJ
                  Last edited by Olavjoergensen; 01-02-08, 21:06.
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • #10
                    hei igjen har nå fløyet en del turer med la racer n.har satt på 100 mm hjul,pga har kun gjorder og lande på.jeg har en la 46 i nesa på den og den flyr helt konge.jeg kan bremse den ned nesten til gangfart uten at den staller.eneste er at det er veldig store utslag på ailerons.dette kan jeg jo stille ned med dual rate.men det går greit som det er,er igrunnen veldig gøy og fly med store utslag på et slikt fly.jeg er hvertfall kjempefornøyd med la raceren.
                    mvh jan sigurd røyseland

                    Comment

                    Working...
                    X