Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propellstørrelse Acromaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propellstørrelse Acromaster

    Driver og plukker deler til Acromaster.

    Hvor stor propell tåler denne modellen hvis man ønsker å ta av fra ikke alt for kort gress?


    Takk!
    Torstein

  • #2
    Vil jo variere alt etter motor, men jeg har prøvd 10x6 og 11x6 / 11x8 på min med en axi2820 clone motor. 10x6 gav for lite trekk mens 11x6/8 fungerte glimrende uten å trekke for mye strøm (ca. 480W maks, hovrer rett over halv gass). Jeg har også bukklandet den endel i høyt gress og da bruker jeg denne.
    Siden finnes ikke
    Kan være litt "slapp" når du gir bånn pinne, men fungerer helt greit til normal akrobatisk flyvning.

    Comment


    • #3
      Takk for svar jab!

      Jeg ser jo nå at spørsmålet mitt lett kan misforståes. Jeg mener å spørre om hvor mange tommers propell understellet til Acromasteren tillater uten å slå nedi med takeoff fra gress med et par-tre cm. lengde. Går det greit f.eks med en 13", eller må jeg ned på 12" eller 11"?


      Hilsen
      Torstein
      Torstein

      Comment


      • #4
        ahh.. Ca. 20cm + litt fra motoraksel til midt på hjulene så det burde være plass til både 12x og 13x alt etter hva du mener med høyt gress. Men husk at understellet er laget av stål tråd som fjærer kraftig ved harde landinger.
        Last edited by jab; 01-12-07, 16:29.

        Comment


        • #5
          Takk igjen, jab!

          Et lite kontrollspørsmål: Betyr det du sier at når flyet ligger horisontalt langs bakken - slik det vanligvis gjør like før det tar av - er avstanden mer enn 20cm fra motorsenter til bakken?

          Comment


          • #6
            det er fint plass til 12" propell, og jeg tror ikke det er noe problem med 13". Er en i klubben som har en slik, og han snakket om å prøve en 13*4 propell. Acromaster flyr skikkelig fint
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment

            Working...
            X