Announcement

Collapse
No announcement yet.

arc ready med os fs 70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by olle View Post
    ...Den gamle typen, FS 70, som er litt for fysisk stor og tung til f.eks Ready, Jupiter osv.
    Tror kanskje jeg bomma og roter litt her... Den nye OS'en heter FL-70 og ikke FS, og dette er en ny lett firetakter til halv OS-pris...

    OS FL-70 skal og være enklere å vedlikeholde, sier dem...

    RCpro.no selges denne for 1900,- inkl. frakt!

    Jeg er spent
    Kenneth Davidsen

    Comment


    • #17
      fs 70

      Originally posted by Krazy-K View Post
      Har du fått kjørt denne FS'n noe mer og testet den i lufta?

      Jeg er litt spent på den siden OS selv kaller den for en "søndagsmotor" for dem som ikke flyr hele tida, og prisen gjør meg litt skeptisk i forhold til OS generelt

      Tenkte å sette en slik i en RV-4 som begynner så smått å ta form på byggebordet...
      har bare kjørt den tre tanker på bakken men må si meg kjempefornøyd med den så langt den går rikt enda men går som ei klokke over hele registeret og er veldi lettstartet.krefter er det i massevis i den.hvertfal til readyen.det er jo egentlig bare bakplata som er av plast og så er det ikkje så mange finesser på gasseren som er den eneste forskjellen på denne og surpass.den passer hvertfall meg perfekt siden den er lettere en surpass.jeg er ikkje redd for og kjøpe flere av disse motorene hvertfall.skal få testet den i lufta når forholdene tillater det.kommer med rapport da.
      mvh jan sigurd røyseland

      Comment


      • #18
        fl 70 rc

        Originally posted by jansr View Post
        har bare kjørt den tre tanker på bakken men må si meg kjempefornøyd med den så langt den går rikt enda men går som ei klokke over hele registeret og er veldi lettstartet.krefter er det i massevis i den.hvertfal til readyen.det er jo egentlig bare bakplata som er av plast og så er det ikkje så mange finesser på gasseren som er den eneste forskjellen på denne og surpass.den passer hvertfall meg perfekt siden den er lettere en surpass.jeg er ikkje redd for og kjøpe flere av disse motorene hvertfall.skal få testet den i lufta når forholdene tillater det.kommer med rapport da.
        motoren min heter fl 70 rc
        denne kom på ca 1400 ferdig inn til landet fra tower.
        mvh jan sigurd røyseland

        Comment


        • #19
          Nå begynner det å bli litt system i sysakene.
          FL70 er en relativ ny, enkel og billig 4 takter fra OS.
          Den yter litt mindre enn mange andre .70 size 4 taktere.
          Men den er liten og lett, og yter mer enn nok for en .40 size modell.
          Derfor passer den greitt i de fleste .40 size modeller.
          FS70II, som den nå heter, er noe større og tyngre.
          Derfor passer den egentlig ikke disse modellene. Men mye går an å få til, hvis man absolutt vil.
          Så, for å gjøre forvirringen (?) komplett, så finnes også FS70 Ultimate.
          Denne er noe dyrere og yter mer enn de to andre, men er likevel liten og lett.
          Så den passer også de fleste .40 size modeller.
          Noen flere nå ?

          olle

          Comment

          Working...
          X