Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull Edge 540 forskjeller på versjoner??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull Edge 540 forskjeller på versjoner??

    Er det noen som har, eller har hatt de tidligere versjonene av Seagull Edge 540?

    Jeg har en, som jeg mistenker å være versjon 3, men ifølge forhandler, så har jeg versjon 4.. Men en kompis av meg kjøpte versjon 4 her om dagen, og der er en del forskjeller på den jeg har og den han har...

    Jeg kjøpte min brukt, av en kar som også mener det er versjon 4... Men jeg tviler litt..

    Er det noen vet hva som er tydelige forskjeller på versjon 3 og 4?

    Og ikke minst flyegenskaper? Er det mye som skiller de der?
    Last edited by nettulven; 04-02-08, 12:56. Reason: klønete tastefeil..
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

  • #2
    Jeg veit at versjon 1, nesten var 1 kg tyngre enn versjon 4.
    Hvordan 3 er i forhold til 4 er jeg usikker på desverre.

    Comment


    • #3
      Jeg fikk høre at versjon 3 hadde ikke tillaget for 2 balanse-servoer på hver vinge, og heller ikke det sjakk-mønsteret på vinge-tuppene.

      Min har dette, men det er fremdeles en del forskjeller på flya.. Jeg skal som om jeg får lagt inn noe bilder som viser forskjellene, senere i dag...
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        hei kjøpte også flyet brukt og fikk vite at det er Ver 4
        se link til bilde av min
        Seagull 2m edge 540 Verson ? - (MFN) ModellflyNytt.no
        Alf-Reidar Mortensen

        Mine fly
        33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
        30% yak 54 dl50
        Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
        PA Ultimate Amr
        MC-24/Hott
        Under Bygging
        Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
        Midlertidig stopp

        Comment


        • #5
          Denne ser akkurat ut som den versjon 4 som kompisen min har... Min er anneledes, der er ei "plast-kåpe" over der som fremste del av halen går ned i kroppen.. Bilder forklarer mer enn 1000 ord, så bilde kommer om litt
          Thomas Molnes
          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Her er slik min "hale" ser ut...
            Attached Files
            Thomas Molnes
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Originally posted by nettulven View Post
              Denne ser akkurat ut som den versjon 4 som kompisen min har... Min er anneledes, der er ei "plast-kåpe" over der som fremste del av halen går ned i kroppen.. Bilder forklarer mer enn 1000 ord, så bilde kommer om litt
              Hei
              Har du fått flydd den ?

              mvh Geir Mogstad
              Mvh Geir Mogstad
              ---------------------------------------
              slapp av det kommer helt sikkert ned!

              Comment


              • #8
                Originally posted by extracap View Post
                Hei
                Har du fått flydd den ?

                mvh Geir Mogstad
                Nei, ikke enda.. Men jeg skulle ha en 4. versjon, men det ser nok ut til at det er en 3er.. Jeg holder på å sette i servoer nå. Det blir nok oppstart i morgen, så får været bestemme om det skal i lufta..
                Thomas Molnes
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  Da er denne Seagull Edgen klar til oppstart i morgen. Er veldig skuffet over at det er versjon 3 jeg har kjøpt. Men det er vel slikt som skjer når en kjøper brukt...
                  Ellers så er jeg ikke imponert over betrekningen. Den er slakk somme steder, og løs andre steder. Etter hva jeg har hørt så er ikke dette noe problem på versjon 4.

                  Men fredag er det flyvær, så da skal den opp, enten det er versjon 3 eller 4...
                  I morgen blir det innkjøring i hagen, hvis det er opplett
                  Thomas Molnes
                  Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                  Comment


                  • #10
                    Betrekningen på min vs. 4 er helt OK, noen små bobler under vingene men ellers OK. Går nå bare og håper at 45 ccm fra CRRC kommer imorra.
                    ______________

                    Edvard A. Vågnes

                    www.skalamodellflyklubb.no

                    Comment


                    • #11
                      Du får ta et oppgjør med selger
                      Det er versjon 3 du viser bilder av.

                      olle

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by olle View Post
                        Du får ta et oppgjør med selger
                        Det er versjon 3 du viser bilder av.

                        olle
                        Ja, jeg skulle gjort det.. Det er så pass stor forskjell på versjon 3 og 4 at hadde jeg visst at dette var 3, så hadde ikke det blitt et kjøp...

                        Men det er klart, det er billige fly dette her, så jeg kommer ikke til å lage så mye spell av det...

                        Men jeg håper han leser dette her, og jeg kunne langt ut navn og nummer. Jeg har sett han selge annet på RCmarked.. Men det virker som en real kar.. det er ikke sikkert han visst hva han solgte... Og han har kompiser som er aktive i denne "bransjen", så han vet vel at "lureri" er ikke lurt i et så lite, og tett miljø... Så jeg tar det jeg har kjøpt, og kommer til å fly med det... Og anser det som et tabbe-kjøp fra min side...
                        Thomas Molnes
                        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          Hei.
                          Har du flyklar vekt?

                          Jeg har en v.2 (tror jeg) og den kom på 7200gr. med en FTL45 (ligner fælt på crrc 45 pro..) i nesa. Inkludert 520cc bensin.
                          Har ikke flydd den ennå. Kjøpte den brukt, som rep.objekt. Og venter på våren.

                          Er dette tungt, eller lett? Litt redd for at dette kommer til å bli en flyvende murstein av ett flikkemonster.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg skal veie den i morgen, da skal jeg fylle tanken også.. Hvis jeg finner vekta i kveld, så kan jeg prøve å veie den..

                            det er en annen tråd om dette flyet på forumet, men jeg tror at det er CG´n som er største problemet.. Jeg synest å huske at det mest ideelle CG-punktet er 6.2cm, ikke 10-ett eller annet som står i manualen..
                            Thomas Molnes
                            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                            Comment


                            • #15
                              Har fått med meg CG rettelsen ja.
                              Problemet med de tidlige modellene er vel at de er konstruert slik at det må mye vekt til foran for å klare rett CG?

                              Jeg har bygd frem motor ekstra mye for og flytte CG forover, samt plassert batteri helt foran og bruker bare en servo på høyderor.

                              Comment

                              Working...
                              X