Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull Edge 540 forskjeller på versjoner??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Erfaringsmessig vil jeg si at 7,2 kg på en 2 metring, er i tyngste laget. Versjon 4 er 800 gram lettere enn versjon 3, og har 30% større ror, har jeg lest. Men 7,2 kg skal uansett ikke være umulig å fly, da de fleste WW2 modeller i denne størrelsen er så tunge, eller tyngre. Modellen skal normalt ikke flikke med mindre den blir veldig provosert.

    Thomas:
    Dårlig vær på fredag ser jeg. Men søndag ser foreløbig veldig bra ut. Jeg har satt 3 meteren på lading, så den er uansett klar på kort varsel. Er mulig jeg må jobbe på lørdag, men da er det meldt en god del vind.
    Men vi holder kontakten
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #17
      Da er endelig modellen startet og kjørt en tank.. Jeg var litt uheldig på torsdag, og propellen beit meg i fingrene, så jeg måtte på sykehus en tur..
      Men i dag så fikk jeg hjelp av noe kompiser, så modellen fikk kjøre seg litt

      Men jeg hadde satt throttelservoen nær tenningsboks, og det gjorde at servoen "levde sitt eget liv". Det er satt opp på samme måte på Composite Edge´n min, men det er tydeligvis mer støy fra denne tenningsboksa som følger med CRRC motorene.
      Jeg flyttet tenningsboks på venstre side av flyet, da var problemet løst. Servoen står på høyre side.

      Så i morgen er det prøvetur, det blir nok Eagle som må fly den, mi høyre hand er litt deffekt for tiden he he.. Men jeg skal prøve, kan ikke gi seg så fort
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #18
        Kjempebra

        Da har jeg flydd modellen til Thomas.
        Den fløy helt suverent, 45cc'n hovret modellen rundt halv gass. Tomgang og fullt høyderor, så vidt antydning til vingerocking. Så versjon 3, som dette er, er iallfall helt ukritisk å fly, og om noen andre har andre erfaringer, så er det mulig det kan ha noe med oppsett og balansering å gjøre. Jeg anbefalte Thomas å flytte batteripakken sin litt bakover, da modellen gjerne tåler litt mer vekt i halen. Så bare han nå får satt på noen større servohorn, så blir dette en fullblods 3D maskin. Vekt får Thomas finne ut av etterhvert. Men den virker ikke for tung. Hvis ver 4 er 800 gram lettere, er det jo helt utrolig lett iallfall, og 45cc'n vil være i overkant.
        CRRC 45 motoren fungerer suverent, throttler helt utrolig, og har samme gode prestanda som lillebror 26. Lettstartet er den oxo. Veldig fin kombinasjon.

        Gratulerer med en flott modell, Thomas, håper du får mye glede av den.
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #19
          Ingen tvil.. denne modellen er ikke som tidligere sagt. Den funket mer enn forventet.. Bilder kommer om litt
          Thomas Molnes
          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

          Comment


          • #20
            bilder

            Her er litt bilder av Edge´n
            Attached Files
            Thomas Molnes
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

            Comment


            • #21
              Originally posted by nettulven View Post
              Ja, jeg skulle gjort det.. Det er så pass stor forskjell på versjon 3 og 4 at hadde jeg visst at dette var 3, så hadde ikke det blitt et kjøp...

              Men det er klart, det er billige fly dette her, så jeg kommer ikke til å lage så mye spell av det...

              Men jeg håper han leser dette her, og jeg kunne langt ut navn og nummer. Jeg har sett han selge annet på RCmarked.. Men det virker som en real kar.. det er ikke sikkert han visst hva han solgte... Og han har kompiser som er aktive i denne "bransjen", så han vet vel at "lureri" er ikke lurt i et så lite, og tett miljø... Så jeg tar det jeg har kjøpt, og kommer til å fly med det... Og anser det som et tabbe-kjøp fra min side...
              Hei

              Når det gjelder denne modellen så var eller er vi ikke oppdetert på hva som var utg.3 eller4
              Jeg kjenner godt han som solgte den og jeg har flydd den aktuelle modellen det skrives om
              her,seagull modeller har jeg ikke hvert inntresert i så det som han ble spurt om når det gjelder utg 3-4 var om det var hull for en eller to servoer på hver vinge.
              Og her var det to sa han mere veit ikke jeg,Jeg er sikker på att han ikke har prøvd å lure noen .
              Men det som var mest arti er jo å lese att modellen flyr godt !
              Mvh Geir Mogstad
              ---------------------------------------
              slapp av det kommer helt sikkert ned!

              Comment


              • #22
                Ja, jeg vet at du har flydd den, og nei, jeg tror ikke han prøvde å lure meg, derfor gikk jeg ikke noe videre med den saken
                Og på en annen side så er jeg godt fornøyd med flyet. Den oppførte seg eksemplarisk i lufta, og da ser jeg ikke noe problem med at dette er versjon 3.
                Og ang det med at det er forskjell på antall servoer i versjon 3 og 4, det stemte tydeligvis ikke
                Jeg skal ha mye moro med denne, og til sommeren så skal Composite Edge´n opp
                Thomas Molnes
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment


                • #23
                  Hei
                  glad modellen oppførte seg eksemplarisk,har samme fly(ver 4)bare, med CRRC 45
                  nå hadde det hvert fint å fått vite Vekten på din ,Cg + annet oppsett

                  Hilsen Alf
                  Alf-Reidar Mortensen

                  Mine fly
                  33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
                  30% yak 54 dl50
                  Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
                  PA Ultimate Amr
                  MC-24/Hott
                  Under Bygging
                  Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
                  Midlertidig stopp

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by RcPilot View Post
                    Hei
                    glad modellen oppførte seg eksemplarisk,har samme fly(ver 4)bare, med CRRC 45
                    nå hadde det hvert fint å fått vite Vekten på din ,Cg + annet oppsett

                    Hilsen Alf
                    Jeg finner ikke vekta mi, men jeg skal se om jeg får lånt meg ei. Ang CG så skal jeg se på det senere i dag.. Min ble en liten tanke fremtung, så jeg må flytte batteriet. Jeg skal ha i ei røykpumpe også. den veier 110g. Men jeg skal se om jeg får hjelp senere i dag, til å finne ut det du lurer på.. Jeg har skadet høyrhånda, så jeg er litt hemmet for tiden
                    Thomas Molnes
                    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                    Comment

                    Working...
                    X