Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av AT40L... bensintank

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering av AT40L... bensintank

    Hei!

    Driver å bygger/monterer en AT40L, har nå limt sammen vingen (ligger på tørk) og montert på halepartiet. Tenkte jeg skulle montere bensintanken nå, men så dukket det jammen meg opp et "problem"; hvordan skal denne festes? bare stripse fast skumgummi rundt tanken og la den ligge "løst"?
    -= www.samundsen.net =-

  • #2
    ingen som vet?
    -= www.samundsen.net =-

    Comment


    • #3
      Press inn skum på siden,bunnen,toppen av tanken så sitter den greit,jeg limte en 10*10mm balsastav i bakant av tanken for å forhindre at den sklir bak,
      Futaba 10C Fasst
      Last Down 3XL V3
      Spirit Elite
      Primo
      Hellcat
      Sukhoi
      Pt 19
      Ucd
      Bossanova
      Giles 202
      Boomerang
      Mojo
      Ultra Stick
      Riva Silver X
      Laser 3d
      Hobbyrommet er fullt av leker.

      Comment


      • #4
        Originally posted by bellanca View Post
        Press inn skum på siden,bunnen,toppen av tanken så sitter den greit,jeg limte en 10*10mm balsastav i bakant av tanken for å forhindre at den sklir bak,
        Omtrent nøyaktig slik jeg gjør det.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #5
          Støtstenger elevator/rudder...

          Ikke verdens beste manual på AT40 tydeligvis...
          Holder på å koble til servoene i flyet, og har kommet fram til punktet der hvor jeg skal montere støtstengene til elevator og rudder... skjønte ikke helt tegninga her gitt, støtstengene er liksom for KORTE... Er det meninga at man skal skjøte disse ved å bruke de 2 trepinnene som følger med settet? synes det virker som en snodig løsning men...

          Håper på raskt svar, før jeg river av meg resten av håret...
          -= www.samundsen.net =-

          Comment


          • #6
            Har ikke sånt fly jeg, men det er nok som du tror at du må skjøte inn de to trepinnene for at støtstengene skal blir lange nok.
            Er en mye brukt på trainere dette her.
            Nærmer seg jomfrutur nå....
            Hangar9 33% Extra ZDZ80
            Wild-Hare 28%Extra Zenoah 62
            ESM Katana 2m Roto 35vi
            Funtana S40 OS70Surpass
            Fliton Edge540 Saito 100fa
            Pc9 Roulette SC61
            Calmato sport magnum 46
            Mini Funtana børsteløs
            Proxima seilfly fra Griffin
            Aerofly sim
            Futaba 9C Super
            http://www.arildtagestad.com/

            Comment


            • #7
              ja, kom fram til det jeg også, men er skeptisk til hvor bra disse støtstengene er, så kommer sannsynligvis til å bytte de ut med pianotråd etterhvert.... limte iallfall godt rundt støtstengene og trepinnene, og surret på sterk teip i tillegg for å være på den sikre sida...

              Mangler kun litt fuel-slange, samt og sette inn støtstang til nesehjulet + montere motor så er flyet klart. Regner med at det er oppe i lufta innen neste helg.
              -= www.samundsen.net =-

              Comment


              • #8
                Originally posted by Aerial View Post
                ja, kom fram til det jeg også, men er skeptisk til hvor bra disse støtstengene er, så kommer sannsynligvis til å bytte de ut med pianotråd etterhvert.... limte iallfall godt rundt støtstengene og trepinnene, og surret på sterk teip i tillegg for å være på den sikre sida...

                Mangler kun litt fuel-slange, samt og sette inn støtstang til nesehjulet + montere motor så er flyet klart. Regner med at det er oppe i lufta innen neste helg.
                Kanskje i seneste laget dette, men...Hvis du bruker hyssing og tynn ca istedet for tape, så har du en skuddsikker løsning.
                I tilsvarende støtstangløsninger har jeg byttet ut pinnen med et karbonrør, pusset støtstengene litt ru, avfettet, også brukt 60 min epoxy for å lime dem fast inni røret. Da har du litt tid til å fininstille lengden, når du er fornøyd, så er det bare å la det stå.
                Letter, stivere, og enklere å få riktig, synes nå jeg.
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bad scientist View Post
                  Kanskje i seneste laget dette, men...Hvis du bruker hyssing og tynn ca istedet for tape, så har du en skuddsikker løsning.
                  I tilsvarende støtstangløsninger har jeg byttet ut pinnen med et karbonrør, pusset støtstengene litt ru, avfettet, også brukt 60 min epoxy for å lime dem fast inni røret. Da har du litt tid til å fininstille lengden, når du er fornøyd, så er det bare å la det stå.
                  Letter, stivere, og enklere å få riktig, synes nå jeg.
                  hørtes ikke ut som en dum idè!
                  Er ikke noe problem å demontere støtstengene ved evt. ombygging senere, så får se når jeg tar meg bryet...
                  -= www.samundsen.net =-

                  Comment

                  Working...
                  X