Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3A traineren Carosell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F3A traineren Carosell

    Hei lurer på om noen har erfaring vedrørene ARF modellen Carosell
    Flyegenskaper, motorstørrelser, 2 eller 4 takt
    M.V.H
    Frank Skarbø
    Ålesund og omegn modellflyklubb

    MINE MODELLER:
    Stingray HS (X-Models)
    Predator (RCRCM)
    Alpina 4001 Elektro (Tangent)
    Trico 2001 jet (Carrera)
    Yak-54 30% (SD models)

  • #2
    Helt greit fly, noe høy landingshastighet, men ikke noe problem.
    Ellers har det meget bra flyegenskaper både i lav og høy fart
    Om du vil ha 4 takter vil jeg anbefale en 91 motor, 2 takter fra 61.
    Prøvde et med 65 4 takter det brukte veldig lang tid/strekning på takeoff , men når det kom i luften var det grreit nok.
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      modellfly.no is available for purchase - Sedo.com

      Se her du.

      Comment


      • #4
        Har selv montert en SC 91 4-takter i min Carosel, og det går så det suser. En av mine favoritter så langt. Beaver med Magnum XL-61 ARFS blir mitt neste prosjekt. Lykke til.....
        Bjørn Edvinsen
        Seagull Arising Star RIP
        Seagull Extra 300 (2stk) RIP
        Jupiter,Ready,Carosel,Beaver
        Sky Raider Mach II
        Zagi

        Comment


        • #5
          Carosel A3F trainer

          Originally posted by bedvins
          Har selv montert en SC 91 4-takter i min Carosel, og det går så det suser. En av mine favoritter så langt. Beaver med Magnum XL-61 ARFS blir mitt neste prosjekt. Lykke til.....
          Hei tok jomfruturen i kveld 13 juni 2004.
          Motorvalget ble en Os 91 fx, som jeg er meget
          fornøyd med etter det jeg opplevde i kveld, flyet går som
          en rakett og har meget gode flyegenskaper.
          Flyet er hellakkert rødt og kvitt, ble advart på forhånd
          vedrørende lakkering da det ble påståt at flyet lett
          ble baktunkt dette fårstår jeg ikke noe av
          da balansebunktet er helt rett uten bruk av balansevekter.
          Vekten på modellen ble 3,7 kg ferdig klar til flyging.
          Har montert flaperon på Caroselen funkerte helt topp
          Reduserer landingshastigheten betraktelig ved riktig
          bruk, ikke for store utslag fare for flikking.
          Ellers foretok jeg landinger uten flaperons og
          synes det er lite problematisk. Jeg ser det er en
          del som skriver at landingshastigheten er noe høy,
          jeg tror det kommer ann på hva man er vant med
          er selv en gammel F3F flyger og er vant med ganske
          vanskelige og turbulente landingsforhold
          M.V.H
          Frank Skarbø
          Ålesund og omegn modellflyklubb

          MINE MODELLER:
          Stingray HS (X-Models)
          Predator (RCRCM)
          Alpina 4001 Elektro (Tangent)
          Trico 2001 jet (Carrera)
          Yak-54 30% (SD models)

          Comment


          • #6
            Grattulerer med jomfruturen Airborne (neste gang ringer du først, ikke sant ).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vingemutteren
              Grattulerer med jomfruturen Airborne (neste gang ringer du først, ikke sant ).
              Jo no er jomfruturen over og neste gang ringer jeg, det blir gøy
              håper vi får bra flyvær utover sommeren.
              Forøvrig bestiller jeg meg 90mm hjul til uken like greit
              før proppen ryker hilsen airborn
              M.V.H
              Frank Skarbø
              Ålesund og omegn modellflyklubb

              MINE MODELLER:
              Stingray HS (X-Models)
              Predator (RCRCM)
              Alpina 4001 Elektro (Tangent)
              Trico 2001 jet (Carrera)
              Yak-54 30% (SD models)

              Comment


              • #8
                Carousellen

                Jeg kan også skrive under på at det er et gjevt fly. Har hatt to.
                Det første mistet jeg ved vingekollaps, så vær nøye med å forsterke vingen under byggingen. Jeg tror importøren har lagt ved noen tips i eska nå. Jeg fikk de gode rådene muntlig, men ignorerte dem. Resultatet var like spektakulært som tragisk. Bratt stup, fullt pådrag høyderor, full fart rett i bakken mens vingedelene dalte mot jorden i to store stykker.
                På modell nummer to oppdaget jeg vingesvikt etter et mindre krasj. Vær derfor nøye med å sjekke vingen etter uhell. Hvis plasten på oversiden av vingen viser tegn til svikt, må du sørge for forsterking. I mitt tilfelle la jeg en tynn balsaplank over plasten, det fungerte utmerket.
                Nå holder jeg på med å bygge om hele spetakkelet til dobbeltdekker. Det kan bli underholdende. Min erfaring rundt motorvalg, var at en 91 totakt ble i tyngste laget med høy landingshastighet som resultat. I lufta var motorvalget helt konge, flyet hovret med rett propellvalg.
                Erik Jenssen

                Comment


                • #9
                  Re: Carousellen

                  Originally posted by Erik Jenssen
                  Min erfaring rundt motorvalg, var at en 91 totakt ble i tyngste laget med høy landingshastighet som resultat. I lufta var motorvalget helt konge, flyet hovret med rett propellvalg.
                  Var dette en OS 91?
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment

                  Working...
                  X