Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ready ARF med Magnum XL motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ready ARF med Magnum XL motor

    Hesann, KJøpte for en tid siden en brukt ready med en magnum xl motor. problemet er at jeg ikke vet hvilken type xl motor det er som sitter i den. finnes det en enkel standard måte å justere inn disse motorene på. skal ta ut dysene, og rengjøre tanken før jeg tenkte starte den opp, men skulle gjerne hatt grunn instillingene på denne motoren. har sett i forumet og funnet mange gode forslag, men er litt usikker på akkurat denne motoren. husker desverre ikke navnet å han jeg kjøpte den av (noen år siden), så gode forslag mottas med takk

    hadde den i luften for 2 år siden, da ble det ett tøft møte med isen, men nå har jeg kjørt wilga en stund, og fikk lyst til å prøve igjen


    Mvh Børre B
    Det som kommer opp, kommer som regel fortere ned

  • #2
    Hvis de instillingene du hadde var ganske greie så skrur du bare inn tomgang og fullgassnålen og teller hvor mange omdreininger du får. Noterer det ned og så demonterer du for rens - setter tingene sammen igjen og setter de på gammel innstilling.

    Det vil normalt være kun justeringer som må foretas etter en slik rens.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      hmmm

      akkurat det som er problemet.... steike god på justering, men ikke så go te å notere ka æ har gjort... så no trenger jeg grunn innstillingene igjen..

      mvh Børre
      Det som kommer opp, kommer som regel fortere ned

      Comment


      • #4
        Til min .46 (7,5 ccm) XL er grunnoppsettet 2-1/2 runde ut på hovednåla, og 2-1/2 runde ut på tomgangsdysa med trottle satt på full åpning. D.v.s at du åpner trottle til max, så skrur du inn tomgangsdysa til den stopper, for så å skru den 2-1/2 runde ut.
        Last edited by cessna46; 13-08-08, 11:31. Reason: Skriveleif
        Mvh Steffen Sund.

        Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

        Comment

        Working...
        X