Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke strammet vingeskrue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke strammet vingeskrue

    Driver og setter sammen en Extreme Flight Vanquish. Alt ser mer enn bra ut, men jeg får ikke strammet den ene vingeskruen.

    Når jeg tar av vingen og skrur plastskruen inn i vingen, får jeg strammet. Men når vingen sitter mot kroppen, så får jeg den ikke stram.

    Noen som vet råd?
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    stram litt til :P

    Comment


    • #3
      Originally posted by kapia View Post
      stram litt til :P
      Takk for kjempetips, kompis.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        får du ikke skruen på gjenger i det hele tatt? det første som slår meg er at hullet i kroppen ikke samsvarer med gjengene i vingen...
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

        This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

        Comment


        • #5
          Originally posted by JanFredrik View Post
          får du ikke skruen på gjenger i det hele tatt? det første som slår meg er at hullet i kroppen ikke samsvarer med gjengene i vingen...
          Jo, skruen går gjennom kroppen og inn i gjengene i vingen, men den ene skruen vil ikke bli skikkelig fast når den er skrudd helt inn, den slipper. begge skruene kan skrus skikkelig fast på den ene vingen, mens ingen av dem vil bli ordentlig faste på den andre.

          Fant en potensiell løsning her:
          gjenger i glassfiber? - (MFN) ModellflyNytt.no
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            har du prøvd med alle skruene ? kanskje gjengene er dårlig innerst? ellers får du prøve som ble gjort i tråden du linket til..
            Evt prøv med en vanlig skrue, og se hva som skjer..
            Jan Fredrik Bjordal
            www.JetsOfBergen.no

            This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

            Comment


            • #7
              Originally posted by JanFredrik View Post
              har du prøvd med alle skruene ? kanskje gjengene er dårlig innerst? ellers får du prøve som ble gjort i tråden du linket til..
              Evt prøv med en vanlig skrue, og se hva som skjer..
              Har bare to plast/nylonskruer, prøvd begge. Tror jeg prøver å få tak i en lengre 3 mm nylonskrue på mandag istedenfor den ca-løsningen. I og med at jeg får festet hardt med skruen i vingen når den ikke er festet på kroppen, så må det vel funke med en litt lengre skrue.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Vet ikke om dette er relevant, men

                Men har du gjenger i vingene? Det trenger du ikke, holder med gjenger i festet, hvis du setter vingen helt innpå flyet, og skrur til, da skrur du nærmest vingen vekk fra flyet når du strammer til. Holder med hull i vingen. Forøvrig så høres det mest ut som at du har litt korte skruer...
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Hei, ja det er kun gjenger i festet. Virker som om gjengene i det ene festet er litt rare, får ta det med til butikken og få second opinion. Forøvrig et veldig flott fly, blir spennende å ta et lite steg opp fra Parkmaster.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment

                  Working...
                  X