Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye Edge 540T 40-size fra rcnet.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye Edge 540T 40-size fra rcnet.no

    Hei!

    Vurderer å kjøpe flyet som nevnt i emnet. Har noen en slik modell fra før, og har litt info å komme med ang. flyegenskaper? Har fått en del god info fra butikken, men lurer på om det finnes noen flere meninger der ute. Har fått vite av én at den har litt flikketendenser ved lav hastighet. Er dette noe som GENERELT kan forbedres ved en lavere flyvekt eller flytting av tyngdepunkt, eller sitter flikketendenser dypt begravet i flyets utforming, vingeprofil etc?

    Har surfet en del på flyet, men det er relativt ferskt ute fra fabrikk virker det som, og det har ikke lykkes meg å finne noen reviews. Hvis jeg kjøper flyet, legger jeg ut en lang og grundig review i likhet med min forrige jeg skrev her http://review.modellflynytt.no/showp...php?product=20

    Takknemlig for respons også på dette med flikking, selv om det ikke gjelder nevnte modell.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

  • #2
    Originally posted by johanngj View Post
    Hei!

    Vurderer å kjøpe flyet som nevnt i emnet. Har noen en slik modell fra før, og har litt info å komme med ang. flyegenskaper? Har fått en del god info fra butikken, men lurer på om det finnes noen flere meninger der ute. Har fått vite av én at den har litt flikketendenser ved lav hastighet. Er dette noe som GENERELT kan forbedres ved en lavere flyvekt eller flytting av tyngdepunkt, eller sitter flikketendenser dypt begravet i flyets utforming, vingeprofil etc?

    Har surfet en del på flyet, men det er relativt ferskt ute fra fabrikk virker det som, og det har ikke lykkes meg å finne noen reviews. Hvis jeg kjøper flyet, legger jeg ut en lang og grundig review i likhet med min forrige jeg skrev her http://review.modellflynytt.no/showp...php?product=20

    Takknemlig for respons også på dette med flikking, selv om det ikke gjelder nevnte modell.
    Dette med at modellen flikker skjer ofte fordi modellen er bygget med feil "angle of decalage". Dette er vinkelen mellom stab og vinge

    Mvh OJ
    Last edited by Olavjoergensen; 26-10-08, 19:49. Reason: Skrev feil
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Eller at den blir for tung i forhold til vingearealet...
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Originally posted by flypilot View Post
        Eller at den blir for tung i forhold til vingearealet...
        Så da vil man evt kunne kompensere litt ved å velge feks miniservo på throttle, ikke nødvenigvis fylle smekkfull tank, nøye seg med 4 cellers mottakerpakke, unngå å krasje for da må man fylle på med epoxy
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment

        Working...
        X