Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spitfire!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spitfire!

    Hei!

    Jeg ser etter en velflygende og noenlunde scalariktig ARF Spit i passende størrelse med retracts og flaps til en 120+ firetakt. Noen forslag?

    Jeg har sett at Kyosho har kommet med en, men er den bra nok? Eller er det noe annet som er bedre?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

  • #2
    I den størrelsen tror jeg ESM Spitfire XIV er den klart beste. De har den bla på: http://www.impx.no/

    Comment


    • #3
      Originally posted by troasb View Post
      Hei!

      Jeg ser etter en velflygende og noenlunde scalariktig ARF Spit i passende størrelse med retracts og flaps til en 120+ firetakt. Noen forslag?

      Jeg har sett at Kyosho har kommet med en, men er den bra nok? Eller er det noe annet som er bedre?
      Jeg er veldig fornøyd men CMPro! Flyr veldig godt de modellene jeg har prøvd! Selv har jeg aldri flydd et fly fra Kyosho Her er en vettu
      404
      Futaba 6EXA
      Futaba 10C 2,4Ghz
      Piper J3 Cub, RCV 60SP
      Katana, CRRC PRO 50ccm

      Comment


      • #4
        Originally posted by troasb View Post
        Hei!

        Jeg ser etter en velflygende og noenlunde scalariktig ARF Spit i passende størrelse med retracts og flaps til en 120+ firetakt. Noen forslag?

        Jeg har sett at Kyosho har kommet med en, men er den bra nok? Eller er det noe annet som er bedre?

        Kyosho er flinke på trygge gode flyegenskaper , solide matrialer men enkelte sett har problemer med betrekning som løsner i skjøter....
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #5
          Originally posted by Litespeed View Post
          Kyosho er flinke på trygge gode flyegenskaper , solide matrialer men enkelte sett har problemer med betrekning som løsner i skjøter....
          Det nye trekket på enkelte modeller(masterkote) er mye bedre. Men 90 size spitfire fra kyosho er desverre ikke kommet til Norge ennå, men de ventes inn snart. Men det har de sagt siden april i fjor........

          Har fått mail fra Centro hobby om at den kommer i midten av mars.
          Last edited by JanFredrik; 07-01-09, 18:39.
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

          This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

          Comment


          • #6
            Hei
            jeg er godt fornøyd med min Kyosho Spit 50 ep kjøpt hos Esprit Tech/Model 1.321.428.3066 var grei og bygge og kvaliteten var like bra som på Sebart flyet jeg har .

            Den finnes og som Glow modell men blir kansje litt liten for motorvalget ditt
            Det er noe info her om Ep modellen:New Kyosho Spitfire 50EP - RC Groups
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Mange takk for det. Jeg kjenner Kyosho godt fra min modellbilkarriere, og kvaliteten var nesten alltid utmerket. Så det er godt å høre at det også gjelder flyene.
              Modeller av Spitfire har alltid hatt rykte på seg for å være krevende og fly, derfor vil jeg sjekke terrenget først. Men som alltid ellers, så er de store modellene som regel mer velflygende enn mindre.
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment


              • #8
                Originally posted by tesa View Post
                Hei
                jeg er godt fornøyd med min Kyosho Spit 50 ep kjøpt hos Esprit Tech/Model 1.321.428.3066 var grei og bygge og kvaliteten var like bra som på Sebart flyet jeg har .

                Den finnes og som Glow modell men blir kansje litt liten for motorvalget ditt
                Det er noe info her om Ep modellen:New Kyosho Spitfire 50EP - RC Groups
                Mange takk for flotte linker og fine bilder. Modellen ser fin ut den, men den blir nok noe liten for meg tror jeg. Har planer om å bruke en O.S. FS-200. "Jo større de er, jo bedre flyr de!"
                Futaba T8FG-S
                Noen planker og noen visper

                Comment


                • #9
                  Jeg er akkurat ferdig med en Spit fra TWM. Den er 204cm i vingespenn. Har ikke fått fløyet den ennå men det blir jomfrutur i løpet av helgen håper jeg. Har en Saito180 i min.
                  Yngve Sekkenes

                  http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sekkenes View Post
                    Jeg er akkurat ferdig med en Spit fra TWM. Den er 204cm i vingespenn. Har ikke fått fløyet den ennå men det blir jomfrutur i løpet av helgen håper jeg. Har en Saito180 i min.
                    Den er fin, det blir spennende. Men dette er en for sen Spitfire for meg. Den har "bubble canopy" og jeg vil helst ha noe à la Spit Mk IX, som vel er den mest "berømte" utgaven.
                    Futaba T8FG-S
                    Noen planker og noen visper

                    Comment


                    • #11
                      Hangar 9 sin spitfire er veldig fin og fly utrolig bra.
                      Her er noen bilder av min fra i sommer
                      Attached Files
                      Last edited by larscato; 11-01-09, 16:20.
                      Align T-Rex 700
                      Align T-Rex 250
                      Hangar 9 Sundowner
                      Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                      Dynam Extra 330
                      Vmar Easy 3d,TT pro 46
                      ARC Cessna Cardinal
                      Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                      CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                      GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                      ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                      Comment


                      • #12
                        Har en link til en flott Spitfire! Den er 1/4 skala og kommer med motor. Prisen er ikke så gærn heller...hehe

                        http://www.clarkindustries.on.ca/spitfire.html
                        Stig-Arne Isaksen

                        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                        Comment


                        • #13
                          Hva med en Spitfire fra Yellow Aircraft?
                          Her er linken til en i klubben som bygger en: http://scalewarbird.hopto.org/forum/...hp?topic=316.0

                          Passe størrelse det også?
                          Hadde besøk på Warbird Weekend sist høst av en med denne modellen:
                          Attached Files
                          Olav Stensås
                          TrMfk
                          ---------------------------------------------------
                          Scale Warbirds of Norway
                          www.scalewarbird.org
                          ---------------------------------------------------
                          T-Rex 450
                          TT Raptor 50 Titan
                          ESM P-40 Warhawk
                          Phoenix P-51D Mustang
                          ESM P-51D Mustang
                          Cambrian Me109 Funfighter
                          Futaba 14MZ

                          Comment

                          Working...
                          X