Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spitfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spitfire

    Er det noen som har hatt Spitfire (ARF) fra V-mar og kan si meg hvordan den er? Flyegenskaper og alt sånn?

    Er den lett å fly, eller ikke? Staller den sidelengs?

    Sånne ting......

    Noen som kan hjelpe en Spitfire-sugen gutt?

    (Siste nyhet: Dropper V-mar!)
    Simen

    Why drink and drive, when you can fly so high?!

  • #2
    Har holdt meg langt unna, men etter hva jeg har lest og hørt betyr V-mar: Vietnamese Models Are Rubbish...
    Bygger bedre enn jeg flyr...
    ARF? Nei takk!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kråka
      Har holdt meg langt unna, men etter hva jeg har lest og hørt betyr V-mar: Vietnamese Models Are Rubbish...
      Hehe... Så det er V-mar? Ops....
      Simen

      Why drink and drive, when you can fly so high?!

      Comment


      • #4
        Noen som muligens da har tips om andre Spitfire'e som er bra? Annen produsent eller rett og slett andre meninger?
        Simen

        Why drink and drive, when you can fly so high?!

        Comment


        • #5
          Meninger? Klart man har, men hva er dem verdt?

          Vmar har jeg aldri hatt, og tviler på at det merket vil komme over dørstokken hos meg ut fra hva andre har ment om dem.. Klart det KAN være noen bra modeller fra dem også..?

          Spitfire generelt: Tricky å fly, spesielt hvis dem er små og særlig skala. Originalen (også mange andre WWII-fly) hadde veldig liten stabbe i forhold til vingespennet så høyderorsresponsen er veldig svampete og treg. Særlig i lav fart.
          Det er jo vinge nok. Er det en Spit av litt størrelse, med LAV vekt og kanskje en anelse forstørret stabbe kan den meget vel fly OK. Problemet med skalamodeller er ofte vekta....
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Det er ikke skala. Det er jeg ihvertfall sikker på.
            Prøver å finne en side hvor jeg kan finne ut mer om det, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete.
            Ideer?
            Simen

            Why drink and drive, when you can fly so high?!

            Comment


            • #7
              Hvilken størrelse er du ute etter? Hvis det er 40-size du tenker på ville jeg heller satset på Kyosho sin Spitfire, den kan jeg garantere at flyr bra. 144 cm i vingespenn, 2,4 kg. Kr 1820.- hos HobbyNorge i Trondheim.
              Mvh
              Gunnar Børseth

              I might not be very good, but I'm fun to watch.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Godseieren
                Hvilken størrelse er du ute etter? Hvis det er 40-size du tenker på ville jeg heller satset på Kyosho sin Spitfire, den kan jeg garantere at flyr bra. 144 cm i vingespenn, 2,4 kg. Kr 1820.- hos HobbyNorge i Trondheim.
                Jeg har hatt Messerscmitt ME 109 med SC 52 4-takter fra Kyosho, må si at det er god og stabil fly. Jeg likte den så godt. Regner med det samme egenskaper hos Spitfire fra Kyosho.

                Jens Eirik

                Comment


                • #9
                  v mar

                  kan bare henvise til model airplane som har testet flere av v mar sine modeller. de gir de ros iallefall. på nesten alle områder.ellers har jeg ingen kjennskap til produsenten. lykke til med valget
                  Futaba 10C Fasst
                  Last Down 3XL V3
                  Spirit Elite
                  Primo
                  Hellcat
                  Sukhoi
                  Pt 19
                  Ucd
                  Bossanova
                  Giles 202
                  Boomerang
                  Mojo
                  Ultra Stick
                  Riva Silver X
                  Laser 3d
                  Hobbyrommet er fullt av leker.

                  Comment


                  • #10
                    Unskyld at jeg sier det men som mange årig subscriber hos MAN har jeg klart merket en tendens til at nesten "alt" er bra av det de tester. Man redaksjonen har ett rykte på seg i forum verden over for å vere litt "kjøpt og betalt" dessverre. Det bladet har beveget seg i en rettning som gjør at sansynligheten til at jeg fornyer abbonemanget minsker år for år (kjører 2 års abb). Dette p.g.a. at tester har blitt så farget at en snart må vere blind for ikke å se det (før eller senere kommer man over en modell eller dings som de har gjort reviews om og oppdager sannheten ), men det er ikke slik at alt MAN tester dritt; tvert imot. Problemet er att negative ting har en tendens til å forsvinner i filteret deres, enten i redaksjonen eller hos den som gjør reviewet og det gjør at en ikke kan bruke testene til å vurdere om tingen er noe for deg (som en motsats så vil jeg henvise til den ypperlige testen av Kleppåker ekstreme her på forumet, overveldende positiv men dog med så klare beskrivelser og forklaringer at en ikke er i tvil om hva denne kan brukes til. Det er klart at objektiviteten til MAN blir stilt i ett tvilens lys når en ser hvordan det kan gjøres). Mine personlige erfaringer med V-Mar gjør at jeg ikke tarimot fly fra de uten å bli betalt for det. Så jeg tror du bør prøve ett merke som ikke har så negative vibber knyttet til seg (la andre ta sjangsene med andre ord ).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      En i klubben flyr en V- Mar spit. Har ikke registrert noen spesielle unoter når jeg har sett han har fløyet. Den flyr greit Men så er den ikke videre scala, knapt semi scala....mere modellfly med Spitfire smak. Uten at jeg skal utgi meg for og være noen Spitfire ekspert
                      Men er V-Mar da på godt og for det meste vondt. Mht matrialer etc.
                      Mener han har en SC90FS i snuta.
                      Mulig V-Mar har flere Spits i sortimentet, kjenner de ikke så godt... så ett lite forbehold om det er den samme du har sett på.

                      Har en V-Mar selv ..UglyStick 40, er det flyet jeg har rakket mest ned på. Og ment hvert ord. Men faktum er at jeg har ett uhyggelig antall turer med den, og fortsatt er den godt flybar.
                      mvh MM

                      Comment


                      • #12
                        Uten å ha noe som helst erfaring med V-Mar selv, så har jeg bare hørt negative ting om dem! Spesielt at balsaen er for tynn, altså de er bygget med dårlige matrialer.
                        Men jeg gjentar: Har INGEN erfaring med dem selv!
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #13
                          Dropper V-mar!

                          Da har jeg bestemt meg for å droppe V-mar etter at jeg ikke har hørt NOE positivt om dem!

                          Men har noen tips til andre Spit som er bra da? Som tåler akrokjøring også, ihvertfall i det små. Enkle triks og sånn (Vingtreff).

                          Er det kanskje flere som har hatt noe med Spit'en fra Kyosho å gjøre som kan fortelle meg litt?
                          Simen

                          Why drink and drive, when you can fly so high?!

                          Comment


                          • #14
                            Lurer litt på en extra nå etter at jeg kanskje har forstått at jeg burde begynne med noe lettere enne Spit. Er det noen der som vet om en bra en?

                            Har lyst til at den skal ihvertfall være 140 cm i vingespenn, men ikke for dyr. Får vurdere hvis jeg får noen tips.
                            Simen

                            Why drink and drive, when you can fly so high?!

                            Comment


                            • #15
                              Har aldrig prøvd Spitfire. Men Extra med ca. 160cm VS har jeg prøvd. Den flikket lett og fløy egentlig ikke så bra. (Hvis man ikke brur seg om litt skjeve roller o.l. duger den i massevis, men den duger ikke til konkuranseflyging. Den styrtet en gang når jeg kom inn for landing (for liten fart) og den flikket og spant mot bakken. Ellers har jeg hørt at Extra, Cap, Edge osv. ikke flyr så bra (hvertfall ikke før det er oppe i bensinmotorstørelse).

                              Det eneste flyet jeg har prøvd som er ett bra nr. 2 (er det det du skal ha?) er Cloud Dancer!!!
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment

                              Working...
                              X