Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM F7F Tigercat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jeg vi ha AC TIG for alusveising.


    Prøver å balansere flyet nå. Måtte flytte batteriet helt bak i fremrommet for at den skulle balansere. Det ser faktisk ut som at jeg kunne hatt batterier i nacellene. Det er greit å ha samme spenningskilde til begge motorer uansett da så ikke den ene finner på å kutte fordi ett batteri yter dårligere. Også veldig enkel tilgang. Jeg har loddet på en ekstra stor kondensator på hver regulator for å kunne forlenge ledningene.

    I stedet for å bruke batteribrettet slik jeg hadde limt det inn i nesa, så må jeg feste batteribrettet i bunnen av rommet under cockpit. Det er enda enklere å bytte batteri, og lettere å feste det skikkelig, så det er egentlig bare bra. Jeg balanserer den med hjula oppe og ca 117 mm fra forkanten. Snorene er surret rundt vingebjelkene sånn at de går rett opp like bak vingebjelken.

    Click image for larger version

Name:	DSCN0178.jpg
Views:	1
Size:	69.0 KB
ID:	614521
    Last edited by tahustvedt; 19-03-16, 20:13.

    Comment


    • #92
      Bare ring meg om du trenger å trekke opp en trestump. Denne drar.

      Comment


      • #93
        Tøøøft! Krefter i massevis der! Når blir det maiden?
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #94
          En plutselig dag etter at snøen er borte. Det blir tatt opp på video. Jeg må øve meg med enklere fly først fordi det er mange år siden jeg fløy sist. Det kommer vel fort tilbake.

          Comment


          • #95
            Snøen forsvinner? Da har du en stund å trene på 😆
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #96
              Har ikke så mange steder som egner seg for flyging nå.

              Comment


              • #97
                Siden jeg har god tid så lager jeg bakre nesehjuldører. Jeg lagde også en enkel trailing link for syns skyld siden det ikke lenger skal være et batteri i nesa. Veier bare få gram.
                Attached Files

                Comment


                • #98
                  Dører. De skal lukkes både når understellet er ute og inne.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    Sånn ser det ut på innsiden. Lurer bittelitt på om jeg skal flytte hovedunderstellet lengre bak for å få mer vekt på nesehjulet og hindre for tidlig rotasjon.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Se hva jeg fant:

                      De har mange fine ESM-modeller.

                      Comment


                      • Fikk ny tacho i dag. 3700 rpm og like over 1000 W per motor. Det skal fungere bra. Ca 85,6 W/lbs, som er akkurat der jeg hadde planlagt. Belastningen på navet er 565 N sentrifugalkraft per propellblad. Det er ikke mye.

                        Jeg må bakkekjøre mer, for den ene motoren løsna litt fra reduksjonsboksen. Skruene går gjennom PLA, som blir mykt ved ganske lav temperatur.

                        Comment


                        • Måtte modde litt. Plastspaceren mellom reduksjonsboksene og strukturen var ikke sterke nok til å holde motorskruene, så jeg freste noen plater i aluminum i stedet. Jeg vil også bruke gummioppheng, slik jeg har gjort på de andre flya mine, for å redusere motorpipinga til et minimum. Siden alt var tat fra hverandre så malte jeg også girkassehuset på dummymotorene i en mer korrekt blåfarge. Blir moro å teste motorene igjen med den nye løsningen.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Montert. Limte på noen ledninger til tennpluggene, men det syns knapt.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Det der ble jo veldig lekkert og skala-aktig, godt jobbet!

                              Comment


                              • Det der ser skikkelig bra ut
                                Har du laget reduksjonsboksene også selv, eller har du kjøpt de ferdig noe sted ?
                                __________________________________________________ ___
                                Jørn Kaasbøll
                                Scale Warbirds of Norway

                                Comment

                                Working...
                                X